Wandelen

  • Itheka

    Eigenlijk moet ik iedere dag een eindje wandelen. Maar ik heb er zo'n hekel aan. Waarom ?

    Voordat ik op straat sta, ben ik al zoveel energie kwijt dat ik geen puf heb om lang te lopen. Ik heb sinds kort een rollator, daarmee gaat het wel iets beter, maar het kost me alles bij elkaar toch minstens een uur van mijn tijd.

    Aankleden, (in de zomer gaat dat natuurlijk wel makkelijker), rollator uitklappen, meenemen in de lift, drie verdiepingen naar beneden, dan een eindje lopen door smalle en ongemakkelijke straatjes voordat ik in een klein parkje kom. Daar loop ik dan een paar rondjes, kijk naar de eendjes, praat even met een paar mensen met honden en dan weer naar huis.

    Alles bij elkaar kost het me toch ca. een uur, want ik loop niet snel.

    En dat vind ik zo zonde van mijn tijd. In die tijd had ik veel leuker dingen kunnen doen, (o.a. lezen, puzzelen, handwerken, tv. kijken, computeren).

    Maar omdat mijn arts heeft gezegd dat het beter voor me is om er iedere dag even uit te gaan, probeer ik het toch, maar echt niet iedere dag.

    Zijn er nog meer onder jullie die daarmee worstelen? Of zijn jullie allemaal sportief en houden van wandelen?

  • axel

    Ik kan ook geen uren lopen maar ik ben misschien nog een stuk jonger dan jij, alhoewel goed kunnen lopen natuurlijk niet aan leeftijden is gebonden, en op een dag dat ik veel moet lopen neem ik een Diclofenac in en dan heb ik nergens meer last van. Wel ga ik dan met de tram of bus er heen en weer terug daar waar ik dan heen moet die dag. Het o.v. hier is gelukkig gratis voor 65+. Een half uur per dag bewegen is voor iedereen goed en ik kan gelukkig nog wel meer per dag bewegen.

  • Itheka

    Fijn Axel, dat je dat nog kunt, ook al slik je dan soms diclofenac.

    Ik ben een eindje over de tachtig. Maar ik ben nooit dol geweest op bewegen.

    Als je ouder wordt gaat alles slijten, niet alleen je lichaam. Ook mijn computer heeft het een tijdje terug begeven en ik heb een paar weken geleden van een buurvrouw een laptop gekregen. Hoe het allemaal werkt weet ik niet, er staat nog veel informatie van haar op,

    Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

  • Itheka

    Ik krijg ook e-mailberichten die voor haar bestemd zijn.

    Het is misschien beter als ik deze laptop teruggeef en zelf iets nieuws ga kopen.

  • Itheka

    Ik heb er ook een hekel aan, doe het ook niet zo vaak. Voel me wel bezwaard, maar ik weet dat ik alleen mezelf ermee heb als ik niet genoeg beweeg.

  • axel

    Ik ben nog een jonge vlam bij jullie vergeleken, 68 pas. (:D

    Is er daar geen familie in de buurt die je kan helpen met opschonen of zo. Ik heb er helaas ook niet veel verstand van.

    Van Seniorweb kunnen ze thuis komen voor een kleine bijdrage en ook de thuiszorg zal iemand weten denk ik zonder woekerprijzen te rekenen.

  • Frederik D

    Ik hou wel van wandelen en ik heb een hond. Dus ik loop genoeg en als het niet regent, ook nog met plezier. Ik woon direct aan de straat en ben tamelijk gezond.

    Ik begrijp zeer goed jouw (of uw) weerzin. Maar toch, probeer te wandelen. En des te gezelliger is het weer als je thuis bent.

    :)

  • Frederik D

    Maar je zit (weer) op internet. :)

  • Sietse 45

    axel Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik kan ook geen uren lopen maar ik ben misschien

    > nog een stuk jonger dan jij, alhoewel goed kunnen

    > lopen natuurlijk niet aan leeftijden is gebonden,

    > en op een dag dat ik veel moet lopen neem ik een

    > Diclofenac in en dan heb ik nergens meer last van.

    > Wel ga ik dan met de tram of bus er heen en weer

    > terug daar waar ik dan heen moet die dag. Het o.v.

    > hier is gelukkig gratis voor 65+. Een half uur per

    > dag bewegen is voor iedereen goed en ik kan

    > gelukkig nog wel meer per dag bewegen.

  • Sietse 45

    Sietse 45 Schreef:

    ——————————————————-

    > axel Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Ik kan ook geen uren lopen maar ik ben

    > misschien

    > > nog een stuk jonger dan jij, alhoewel goed

    > kunnen

    > > lopen natuurlijk niet aan leeftijden is

    > gebonden,

    > > en op een dag dat ik veel moet lopen neem ik

    > een

    > > Diclofenac in en dan heb ik nergens meer last

    > van.

    > > Wel ga ik dan met de tram of bus er heen en

    > weer

    > > terug daar waar ik dan heen moet die dag. Het

    > o.v.

    > > hier is gelukkig gratis voor 65+. Een half uur

    > per

    > > dag bewegen is voor iedereen goed en ik kan

    > > gelukkig nog wel meer per dag bewegen.

    Ook gebruik zo nu en dan Diclofinac vanwege de rug maar lopen met de hond is een steun 2 keer daags,

    anders weet ik niet of me dat elke dag zou lukken.

    Fietsen doe ik heel graag en dan ook een flink stuk voor mijn doen dan tussen de 40/70km daags,

    alleen ben wel een mooi weer fietser wat winderig maakt niet zoveel uit:D