Vrouwen, voor ons is er nog hoop! :)

  • Gonnie

    Er zijn inderdaad foto's bij waarop ik dames op ‘'leeftijd’' elegant gekleed zijn, maar er zijn ook foto's waar bij ik denk dat dat toch niet meer kan, zo als die dame in die rolstoel met lelijke opvallend kleurende kleding, waarbij ik denk dat je je kind niet eens in wil laten lopen. En ook een zeer oude hand te zien met heel opvallende ringen, dus wordt alle aandacht naar die hand getrokken. Juist zal ik zorgen dat mijn handen niet zo opvallen. Ook geen gekleurde nagellak.

  • Channah

    Ik vind niet zo gauw dat iets ´niet kan´. De dame in de rolstoel houdt gewoon van kleurig, en ik vind het eigenlijk meer dan prima, dat ze maling aan iedereen heeft, en dat soort kleding gewoon draagt. Daarmee toont ze wel persoonlijkheid. Ik ken zelf iemand die in een rolstoel zit - die is overigens een stuk jonger, begin 40 - die zich ook heel kleurig kleedt. Zij zegt dat ze niet van plan is omdat ze in een rolstoel zit als een grijze muis door het leven te gaan. Nu is zij in doen en laten totaal gen grijze muis, dus die kleuren passen gewoon bij haar.

    Die oude hand met die ringen vind ik juist prachtig. De dame van wie die hand is schaamt zich niet voor haar leeftijd. Het is ook de bedoeling van de fotograaf om dat vast te leggen: we zijn wel oud, maar we blijven onszelf! Toch beter dan al die oudere eenheidsworsten die je op straat ziet met grijze permanentjes, in onbestemde kleuren en onopvallende kleding? Niet dat ik iets tegen dat soort typjes heb, ook dat moeten ze zelf weten, maar het lijkt mij toch veel leuker om tot op zeer hoge leeftijd gewoon jezelf te blijven. Een mooi voorbeeld daarvan is de moeder van een vriendin van mij. een Antilliaanse. Altijd goed gekleed, gekapt, de juiste schoenen - en tassen - bij de juiste outfit, daarnaast ook nog eens zeer erudiet. En een schat van een vrouw, die met haar kleinkinderen en achterkleinkinderen uit eten ging. Toen ze bijna 90 was kon ze door lichamelijk ongemak niet meer thuis blijven wonen en ging naar een verzorgingshuis. Nou, ze vond het maar niets. Maar na een paar weken zag ze de meerwaarde: geen huishouden meer, dus nog meer tijd om er mooi uit te zien (en te lezen, en naar muziek te luisteren), dus mevrouw verscheen op haar mooist aan het ontbijt, verkleedde zich ´s middags voor de lunch, en tegen de avond nog een keer voor het avondeten. Kijk, dat is leven!

    Ze is bijna 93 jaar geworden, en op haar rouwkaart stond een foto waar ze op staat als een vorstin. Mijn vriendin is hartstikke trots op haar, en ik ben ook heel blij dat ik haar gekend heb.

  • Gonnie

    Zo zie je maar weer hoe men van smaak, ook in kleding kan verschillen, en ongetwijfeld is jouw smaak daar beter in dan mijn smaak. B)

  • Nicole

    Kom op Gonnie, je bent een prachtige vrouw, je bent mooi en je ziet er zeer verzorgd uit. Ik zie liever 1000x jou dan 1x zo'n opgedirkte, over uitbundig gekleed dametje met (inderdaad) oude handen vol ringen. Veel kan ook TEveel zijn en clownesk overkomen. Als mijn moeder er zo bij zou lopen zou ik me kapot schamen. Het is geen kleding voor alledag wat ze dragen.

  • Channah

    Het gezegde zegt het al: over smaak valt niet te twisten. Dus je kunt niet zeggen dat de smaak van de een beter is dan die van de ander.

  • Gonnie

    Dank je Nicole voor je compliment, ;)

    En inderdaad ik heb verder gekeken en zag veel meer dames in bijzondere kleding uitgedost, en ja wat je schreef dochters zullen proberen hun moeder te behoeden dat zij niet als clowns overkomen.

    Verder mag jij weten dat jij ook gezien mag worden.Jij bent een aantrekkelijke vrouw.!

  • Terry Bell

    Ik zou alleen met Michela Zio in een restaurant gezien willen worden. De anderen …. brrr !

  • Nicole

    Jij ook bedankt voor je compliment Gonnie, lief van je.

    Er staan wat mooi geklede dames bij, dat moet ik toegeven maar het merendeel ziet er uit alsof ze naar het circus moeten voor een optreden in de piste :) en als mijn moeder zich al zo zou willen kleden (ik vrees dat zoiets alleen zou gaan gebeuren als ze volledig dement zou raken en voor een verkleed kist van haar achterkleinkinderen zou staan haha) dan zou ik daar meteen een stokje voor steken.

  • axel

    Ik had nog nooit van haar gehoord maar het is een mooie vrouw, ze is weer vrij begrijp ik.