Wat is het toch heerlijk.....

  • Channah

    ….. om 60-plus te zijn en een kortingskaart van de NS te hebben met zeven vrije reizen. Nou ja, vrij, je betaalt er een klein bedragje voor.

    Vandaag heb ik zo´n vrije reis gebruikt om naar Rotterdam te gaan, weliswaar voor werk, maar ik heb toch wel het een en ander kunnen zien.

    Ik ken Rotterdam helemaal niet goed, eigenlijk helemaal niet. Mijn ex had een tante in Rotterdam wonen, en daar gingen we wel eens naartoe, maar dan zag je niets van de stad, want met de auto. En ik ben een keer met een bevriende uitgever op de terugreis vanuit Dordrecht naar boekhandel Donner geweest, waarbij ik ook niets van de stad gezien heb, want ook met de auto. Een paar jaar geleden was ik er ook voor werk, maar dat speelde zich af op een paar minuten lopen vanaf Centraal Station. dus weer praktisch niets gezien.

    Vandaag had ik als nog werkende gepensioneerde meer tijd, en heb eerst een uurtje de omgeving van station Blaak verkend. Nou, wéér veel te weinig tijd dus. De rit met bus 32 maakte wel veel goed door de prachtige 30-er jaren-architectuur die ik onderweg gezien heb. En natuurlijk die schitterende moskee.

    De Rotterdammers zullen zich nu zeker afvragen waarom ik niet via CS ben gereisd als ik naar Overschie moest. Nu, omdat bus 40 in de zomermaanden slechts één keer in het uur rijdt en je amper de tijd hebt om over te stappen. Een klein minpuntje dus, maar toch ook weer niet, want anders had ik Blaak en omgeving niet gezien. Zo hep ieder nadeel se voordeel.

    eerdaags maar eens een hele dag naar Rotterdam! Ik heb er zin in.

  • axel

    Heb je in ieder geval die enorm grote markthal in aanbouw gezien:

    http://markthalrotterdam.nl/

  • Frederik D

    Ook naar het museum BB geweest? En het park bij Woudenstein (bij voetbalclub Excelsior) bezocht?

    Wandelde je met een plattegrond?

    Het schijnt dat op een modern mobieltje een navigatiemogelijkheid zit. Maar met een ouderwetse plattegrond kun je zelf van te voren je route plannen en bestuderen.

  • Channah

    Ja, fantastisch! Ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Ook leuk dat er woningen omheen zijn gebouwd, waar vanuit je zo op de markt kunt kijken.

  • Channah

    Zoals je hebt kunnen lezen had ik te weinig tijd om veel te zien. Maar het was genoeg om mijn interesse te wekken. Wordt dus zeker vervolgd.

  • Nicole

    Mijn mooie Rotterdam :)

  • axel

    Gerard Cox houdt natuurlijk ook van Rotterdam:

    https://www.youtube.com/watch?v=emNl8vnHUoM

  • Channah

    Leuk!

    Ik loop al de hele dag Blonde Arie te zingen. (En altijd komen er schepen aan Katendrecht voorbij… etc.) Het is wel een Rotterdams lied, maar het Amsterdams Smartlappenkoor, waar ik een paar jaar in gezongen heb, zong en zingt het ook, met veel plezier!

  • Douce.

    Wat vind ik deze oude kraker mooi:

    http://youtu.be/uORpvvnIyD4

    Douce

  • Channah

    Hier heb ik helemaal niets mee.

    Wel leuk dat in het Youtube-rijtje naast een clip verschijnt waar ik op muzikaal gebied ook niet echt iets mee heb. Zie: Spargo

    1980, ik was eind 1979 gescheiden, woonde in het huis van een vriend die een jaar in India was. Iedere ochtend schalde dat nummer door de binnentuinen. En hoewel ik vind dat het rustig mest zijn in tuinen vond ik dit niet eens zo erg: een van de gitaristen/zangers van de groep was namelijk de zoon van een vrouw die in hetzelfde koor zong als ik. Nee, niet het Smartlappenkoor, een echt gedegen klassiek koor. ;) Ze was apetrots op haar zoon! :)