Eten voor een prikkie.

  • axel

    Een hernieuwde kennismaking voor mij bij de Hema en misschien ook een idee voor andere senioren. Gisteren bij toeval hun vernieuwde restaurant bezocht en wat een verademing is dat met vroeger, heel veel tafeltjes en heldere vormgeving. Geen krijtbord met het menu maar grote knipperende lcd schermen met de menu's en dat is best even wennen. Ik nam een lekkere stamppot met een halve rookworst voor € 2,50 maar zou ook een bal gehakt hebben kunnen nemen. Ik zag ook een nassi-goreng met alles erop en er aan voor € 5,- En volgens de borden is alles eerlijk en zoveel mogelijk biologisch.

    Een gedegen concurrent voor La Place lijkt me die qua prijsstelling een stuk duurder is.

    Ik zag weinig personeel dus daar zullen ze op bezuinigd hebben, je koffie moest je bijv. zelf inschenken en de cassiere gaf ons nog een stempelkaart want voor 6 stempels krijg je een menu gratis.

    :)-D

  • Itheka

    Dat is niet gek Axel! Voor 2.50 kun je niet zelf gaan koken. Zelfs voor 5.00 niet als je een beetje goede eter bent!

  • Channah

    Nou……. Ik kan wel goed en lekker koken voor minder geld per persoon. Maar gemak dient de mens, en je hoeft niet in die pannen te roeren en ook niet af te wassen.

    Biedt de HEMA ook een vegetarisch menu aan?

  • axel

    Het is voor mij een eind uit de buurt maar ja wij hebben gratis o.v. dus dat moet haalbaar zijn. Ik dacht dat ik iets vegetarisch gezien had maar misschien kom je verder via onderstaande link:

    http://www.outofhome-shops.nl/10466/restaurant-hema-nieuwe-stijl-wordt-snel-uitgerold

  • Channah

    Dankjewel, Axel.

  • Itheka

    Tel je dan ook erbij het geld voor de stroom of het gas? En water om af te wassen?;-)

  • Itheka

    Ik wilde dat er bij ons ook zoiets zou zijn. We hebben in Aalsmeer wel een Hema, maar zo'n kleintje. Het enige wat ze zo af en toe hebben op het gebied van voedsel is zo'n worst.

  • Channah

    Nou, dat reken ik niet precies uit, zou niet weten hoe ik dat moest berekenen. In mijn geval bestaan die bijkomende kosten voornamelijk uit de kosten van gas en water, en een klein beetje elektriciteit voor de koelkast en het kleine vriezertje dat beneden in mijn berging staat. Ik kook op gas, maar de combiketel - verwarming en warm water - werkt ook op gas. Geen beginnen aan om dat uit te rekenen. :)

    Maar ik eet redelijk goedkoop. Ik maak eens in de zoveel tijd een enorme pan linzensoep, die ik in porties invries. Zo gauw ik de laatste twee porties naar boven haal maak ik weer een nieuwe pan soep, zodat ik altijd een voorraad heb, en er altijd iemand kan blijven eten. Ik heb ook altijd wel tomaten, uien en sla in huis, dus een eenvoudige salade is zo gemaakt. Brood erbij, een beetje kaas, en smullen maar! Ik denk dat zo'n maaltijd op nog geen 2 euro per persoon komt. Voor vandaag en morgen staat er sambal goreng boontjes op het menu. Nou, de boontjes kosten geen drol op het ogenblik, en een uitje, een teentje knoflook, wat olie en kruiden, beetje sambal, en een beetje geraspte kokos zijn de kosten ook niet. Een half blok in dobbelsteentjes gebakken tahoe erbij, en met pindasaus , uiteraard zelfgemaakt. O ja, en rijst natuurlijk. Ook zeker nog geen 2 euro per maaltijd, inclusief water en energiekosten.

  • CU

    Maar ja, hoeveel kost een complete keukeninrichting? Daar kun je best veel keer voor uit eten bij de Hema, zo te lezen.

  • Channah

    Jij bent écht het domste jongetje van de klas.

    Een ´complete keukenuitrusting´ gaat tientallen jaren mee, dus is van gen belang bij het berekenen van maaltijdkosten. Tenzij je natuurlijk ieder jaar van complete keukenuitrusting verandert, wat ook weer getuigt van domheid.