Als haringen in een ton

  • Scarlett 2de

    Ik ben zo iemand die veel bewaart,

    Dus herinneringen op foto's of brieven en kaarten van wat me dierbaar is.

    Mijn eerste ontdekkingsreizen waren die van stad Brussel… per tram .

    Maar sommige feiten blijven je jonge geheugen bij, zo de eerste bemande ruimtevaart door de Sovjets gelanceerd : de kranten stonden er in de morgenedities van krant “Le Soir” en “La Libre Belgique” bol van en in de openslaande kranten (aan tramhaltes bij kiosken gekocht) kon je als scholier de koppen meelezen die in grote vette letters waren afgedrukt. Over de hoofden heen was verslagenheid, want het was in tegenstelling tot normaal muisstil in de tram, niet de Amerikanen waren de eerste maar de Sovjets…

  • ¥ Lotje ­­¥

    Sietse 45 Schreef:

    ——————————————————-

    > En zondags moest je eigenlijk ook nog naar de

    > kerk,was dat toch wel……….voor het zingen de kerk uit ::o

    > en daar uitslapen.

  • Sietse 45

    ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

    ——————————————————-

    > Sietse 45 Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > En zondags moest je eigenlijk ook nog naar de

    > > kerk,was dat toch wel……….voor het zingen

    > de kerk uit ::o

    > > en daar uitslapen.

    Sommige liederen werd er uit volle borst mee gezongen,

    ondanks de kater, en kon gebeuren dat je er als zodemieter naar buiten moest van wege overgeven.

    Met een jaar of 17 / 18 was de kerk gang afgelopen. jaren ´60

  • Channah

    Kom, kom, niet zo preuts, Lotje. Jij was toch ook niet bepaald een keurig meisje. Ik herinner me een op een van de prikborden geplaatst verhaal over woeste taferelen op de motorkap van een auto………..

  • Sietse 45

    Dat waren nog eens spannende tijden voor Lotje ook,

    zie het helemaal voor me daar op die motorkap.:D

  • Douce.

    Wat mij het destijds (en nog..) zo fabelachtige rock-nummer in gedachten brengt: Paradise By The Dashboard Light!! (Meatloaf, samen met Ellen Foley en niet te vergeten een stukje - live - wedstrijd van mijn favoriete sport met stip…n.l. Baseball).

    http://youtu.be/C11MzbEcHlw

    Douce

  • Douce.

    Een kerkelijke opschudding:)

    http://www.sportgeschiedenis.nl/2009/12/31/paradise-by-the-dashboard-light-sex-en-honkbal.aspx

    Douce

  • Sietse 45

    Is nog steeds een geweldig nummer is in die tijd zowat grijs gedraaid ;)

    Staat ook tussen mijn dvd´s.

  • axel

    Bij ons in de kroeg stopten we een kwartje en kon je 3 nummers uitzoeken en dat was in mijn geval soms 3 keer Wully Bully van Sam the Sam and the Pharao's of 3 keer Satisfaction van de Rolling Stones dat waren nog eens tijden. ;)

  • ¥ Lotje ­­¥

    Met een jaar of 17 / 18 was de kerk gang afgelopen. jaren ´60

    Daar heb je wel gelijk in . werd minder en minder…….tot dat op de dag van vandaag kerken worden afgebroken of ze doen er iets anders in.