Even naar het museum, € 25,-.

  • axel

    Het Rijksmuseum gaat zijn entree verhogen tot € 17,50 en bij een speciale Rembrandt tentoonstelling in febr. 2015 nog eens met € 7,50 er bovenop. In het guldentijdperk zou dat dan ongeveer 55 gulden geweest zijn, ik denk dat iemand je voor gek zou verklaren als je zoveel geld zou betaald hebben voor een museumbezoekje:

    http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3729869/2014/08/29/Rijksmuseum-verhoogt-entreeprijs.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20140829

  • Channah

    Ik heb al jaaaaaaaren een museumjaarkaart. Die kost op het ogenblik 54,95 euro. Al zou je alleen maar vier keer naar het Rijksmuseum gaan, of zes keer naar een aantal musea, dan heb je het er al uit. Dat er voor grote tentoonstellingen een toeslag betaald moet worden is logisch. Als je eens wist hoeveel geld of het kost om bepaalde schilderijen of voorwerpen uit het buitenland over te laten komen zou je dat begrijpen. Net voor en ten tijde van de tentoonstelling Rembrandt aan de Amstel werkte ik in het Stadsarchief van Amsterdam, toen nog gevestigd in een prachtig pand aan de Amstel, waar een gedeelte van die tentoonstelling was. Het overige werk hing in het Rembrandthuis. Kwam er een koerier uit de VS met één etsje. Wat denk je dat dat kost? En dat was niet het enige werk dat uit het buitenland kwam. Je moet het zo bekijken, de reiskosten die je zou moeten maken om die werken te zien bespaar je door naar het Rijsmuseum te gaan.

  • axel

    Ik heb een Rotterdampas kost € 20,- voor AOW'ers en daar mag je hier gratis mee naar elk museum in Rotterdam en diverse musea in Den Haag waar we met de metro (oftewel Randstadrail) natuurlijk gemakkelijk heen kunnen. Misschien dat we nog eens een aanbieding krijgen van de hoofdsponsor van het Rijksmuseum ING.

  • Channah

    De Stadspas Amsterdam is gratis, en geeft ook veel korting op culturele evenementen. Voor musea heb ik daar niets aan, omdat ik die Museumjaarkaart al heb. ING heeft al eerder aanbiedingen gedaan voor tentoonstellingen in het Rijksmuseum, dus wie weet!

  • ¥ Lotje ­­¥

    Ga naar hotel spaander Volendam . Daar hangen schilderijen aan de muur van bekende schilders en je kan er gratis inlopen of voor een kopje koffie . :D

  • Channah

    Of ga naar huize ¥ Lotje ­­¥ . Daar hangt een reproductie van Het Melkmeisje van Vermeer aan de muur! X(

  • ¥ Lotje ­­¥

    DAs waar maar geen echte.. of……….. het echte moet ergens ronddwalen .Dat men niet weet waar het is .

  • Channah

    Het Melkmeisje van Vermeer is al sinds 1908 te zien in het Rijksmuseum te Amsterdam.

  • CU

    Dat de ouderdom veel geld kost, dat weten we. Ik merk dat als 65+er elke keer weer.