Andy Williams gisteren op 84 jarige leeftijd overleden

• Frederik D

Onze Tineke? Tineke is niet fout maar uiterst fout.

• Frederik D

Die irritante discjockeys die overal door heen lulden, niets wisten en geen smaak hadden.

• axel

Hier spreekt de klassieke muziekliefhebber die popmuziek haat, die Tineke haat en niet weet wie Mies Bouwman is.

Ja wat moet ik daar nog op zeggen? :S Misschien is er nog hoop voor je in een nieuwe wereld. :D

• johan

Er straalde juist heel veel plezier uit de zeezenders.

De exzeezenderdj die ik een vriend mag noemen heeft een grote liefde voor muziek, een brede maatschappelijke ontwikkeling en een prachtige radiostem.

Soms wordt jouw zuurgraad mij iets te machtig.

• axel

Helemaal met je eens. (tu) Je maakt me wel nieuwsgierig naar die vriend. :S

• johan

Je hebt een privéberichtje van mij gekregen. Ik ga niet met namen strooien op een open forum. :)

• axel

johan Schreef:

——————————————————-

> Je hebt een privéberichtje van mij gekregen. Ik

> ga niet met namen strooien op een open forum. :)

Bedankt. (tu)

• Frederik D

Ik houd best wel van “lichtere” muziek zoals zware rauwe Mississippi-blues. Maar ik hou niet van gemakzuchtige commerciële popmuziek. En ik hou niet van geleuter zoals dat van Tineke en Mies Bouwman, zeker niet van dat van Tineke, die notoire oplichters steunde, bijvoorbeeld Braziliaanse wonderdokters.

http://www.youtube.com/watch?v=9TyzAAwJnIw&feature=related

• Frederik D

Magnetisch volksverlakken

(Skepter 16 (4), december 2003)

Op TelSell maken Bruno Santanera en Tineke de Nooij (www.tineke.nl) flink reclame voor de Biostabil 2000, een hanger zo groot als een euro met een magneetje erin en yin-yangsymbolen op de buitenkant (er zijn ook varianten met dierenriemtekens, letters, autologo�s en roomse helden als Padre Pio). Het zou geschikt zijn tegen een hele waslijst aan kwaaltjes, variërend van geen zin in seks tot hoge bloeddruk, blaasontsteking, psoriasis en migraine. Santanera is een Italiaan uit Godlinze die zijn hangertjes al in januari 1987 adverteerde in Paravisie. Hij verkocht toen ook al een toestel om drie soorten (positief, negatief en allebei) gemagnetiseerd water te maken, zie www.mfr-nl.com/nl/magnetobron.htm. (Meer over magnetisch zaken doen elders in deze Skepter.)

Dat Santanera en De Nooij niet weten dat magneten geen enkel effect op gezondheid of ziekte hebben is tot daar aan toe, maar ze weten absoluut niets van natuurkunde. Het verschil tussen elektriciteit en magnetisme ontgaat hun volledig, evenals dat tussen magnetiseren en ioniseren, tussen ‘statische elektriciteiten’ en magneetvelden. Dat hoogspanningsleidingen iets anders doen dan radioactiviteit zal ze worst wezen. Psychische spanning, bloeddruk, elektrische spanning, het is ze allemaal eender want de hersenen zijn een accu. Hun medische kennis beperkt zich tot ‘de spanning zoekt altijd de zwakke punt in ons lichaam’, en de verklaring van de werkzaamheid ‘is niet een kwestie van fantasie, is een kwestie van natuurkundig.’ Op www.mfr-nl.com/nl/index-biostabil.htm staat onderaan bij de specificaties dat de curietemperatuur van het magneetje –310° C bedraagt, dat is dus 37° onder de laagst mogelijke temperatuur. Dom, dom.

De Biostabil zou werken doordat hij zijn ‘positief gemagnetiseerde’ kant naar je toedraait als je dat nodig hebt. Dan werkt hij als bliksemafleider. Hoe kun je weten aan welke energie je behoefte hebt? ‘Op een natuurkundige basis kom je dat niet te weten.’ Het hangertje is dus paranormaal begaafd. Je mag de Biostabil ‘s nachts niet dragen, want ’als jij natuurkundig ga je naar bed dan ben jij positief geladen', maar de hanger kan dan niet naar de negatieve kant draaien. Het is allemaal volstrekte en doorzichtige onzin, maar de hangertjes (van 92 tot 1545 euro het stuk) zijn niet aan te slepen.

Overigens is dit geloof in magnetische wonderen niet nieuw. De grondlegger van de homeopathie Hahnemann snapte er ook bijna niks van, maar die wist in elk geval nog het verschil tussen elektriciteit en magnetisme. Zo is er een homeopathisch middel Electricitas dat bereid wordt door uit te gaan van melksuiker waar een stroom door gelopen heeft, en wel er zijn wel drie magnetische middelen die allemaal bereid worden door melksuiker of water aan magnetisme bloot te stellen. Het zijn: Magnetis Poli Ambo (beide polen van de magneet, werkt bij fibromyalgie en bepaalde soorten hoofdpijn), Magnetis Polus Arcticus (noordmagnetisme, aanbevolen bij slaapwandelen, koud gevoel, verstopping, bezorgdheid en kiespijn) en Magnetis Polus Australis (zuidmagnetisme, voortreffelijk bij droge oogleden, verstuikte enkels, maar vooral bij ingegroeide teennagels). Hahnemann geeft voor noord- en zuidmagnetisme samen 840 symptomen die dit bij gezonde vrijwilligers kon oproepen, en dat betekent volgens de klassieke homeopathie dat er 840 ziektesymptomen zijn die reageren op magneten. Santanera kan nog wat leren van Hahnemann. Trouwens ook van Mesmer, die met magneten begon, maar al spoedig ontdekte dat die overbodig waren. (jwn)

(Toevoeging voor de website)

Reclame Code Commissie: Biostabil-reclame is misleidend

Tegen de reclame van Tell-Sell voor de Biostabil 2000, zowel op tv als op de website telsell.com is bezwaar gemaakt bij de Reclame Code Commissie. De klacht was dat de reclame voor deze magneethanger appelleerde aan gevoelens van angst en bijgelovigheid (art. 6), dat de reclame misleidend was omtrent (onder meer) de eigenschappen en doelmatigheid van het ding (art. 7), dat de getuigschriften van deskundigen niet klopten met (onder meer) de wetenschap, en dat de gebruikte wetenschappelijke vaktermen op quasi-wetenschappelijke wijze het bestaan van niet-aanwezige hoedanigheden suggereerden. Deze op 27 augustus 2003 ingediende klacht tegen Tell Sell BV te Almere, Santanera en De Nooij werd op 16 december 2003 toegewezen wat betreft artikelen 7, 8 en 9, maar in hoger beroep werd op 17 maart 2004 bepaald dat alleen artikel 7 van toepassing was (de opgevoerde ‘klanten’ zijn geen deskundigen, en de ‘vaktermen’ misleiden niet over het product). Wat ook in hoger beroep niet mag, is zeggen dat de Biostabil 2000

- ‘bijzondere therapeutische eigenschappen’ heeft in geval van

- teveel ‘positieve’ dan wel ‘negatieve spanning’ die de oorzaak (kunnen) zijn

- ‘van allerlei soorten pijn’ en ‘vele andere klachten’, met name

- ‘ontstekingen, hyperventilatie, rusteloosheid, lage bloeddruk, en te snel dan wel te langzaam werkende schildklier, hoofdpijnen, neerslachtigheid, migraine, nekklachten en blaasontsteking’ (merk op dat ‘geen zin in seks’ hier niet geciteerd wordt);

- voorts deugt de tekst op de website (daar ook geheel in hoofdletters!) niet:

'DE BIOSTABIEL 2000 IS EEN UNIEKE WETENSCHAPPELIJKE MOGELIJKHEID OM DE SPANNING TE ONTLADEN VAN DE GEVAARLIJKE VERVUILING DIE AFKOMSTIG IS VAN DE ELEKTROMAGNETISCHE EN ELEKTROSTATISCHE VELDEN'

Om deze beweringen te bewijzen kon Santanera slechts een persoonlijke ontboezeming overleggen, vergezeld van een algemene uitdaging aan eenieder om te bewijzen dat de Biostabil bovenstaande eigenschappen niet heeft.

Kennelijk heeft Santanera nog steeds niet begrepen dat hij degeen is die de bewijzen moet leveren, en dat getuigenissen van klanten niet tellen.

———————-

http://www.skepsis.nl/pararit16.html#164b

• Frederik D

De man gaat stug door getuige onderstaand bericht.

————————

Bruno Santanera daagt TROS voor rechter

DVHN | Gepubliceerd op 28 juli 2012, 11:05

GODLINZE/HILVERSUM - Bruno Santanera (75), uitvinder van de BioStabil, daagt de TROS-tv voor de rechter. Na een uitzending op 8 maart 2004 in het consumentenprogramma Radar duikelde de omzet van de magneetsieraad. Santanera voelt zich in zijn goede naam en faam aangetast en eist schadevergoeding.

De inwoner van Godlinze kan naar eigen zeggen inmiddels aantonen dat door wetenschappers leugenachtige verklaringen in de uitzending zijn afgelegd. Een kort geding dat hij in 2006 ook al aanspande tegen de omroep, werd door hem verloren. Om die reden zegt een woordvoerster van de TROS een nieuw rechtsgeding met vertrouwen tegemoet te zien.

—————————-

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9242941.ece/Bruno-Santanera-daagt-TROS-voor-rechter