Yvon Jaspers

• Frederik D

Jij hebt een heel fout beeld van het calvinisme.

Mijn openingsbericht was gericht tegen de katholieke onbetrouwbaarheid (pace Channah). Calvinisme is, als het al bestaat, onder meer betrouwbaarheid. Wat is er mis met betrouwbaarheid? Is dat zuurpruimerij?

Overigens dat katholieken onbetrouwbaar zijn, is ook een vooroordeel.

Nee, carnaval en kerststalletjes zijn niet aan mij besteed. Daarom ben ik nog geen zuurpruim. Ik zoek mijn vermaak elders.

Maar ik vind dat jij nogal zuurpruimerig reageert op het vrolijke ongeloof.

Lees eens “De vrolijke wetenschap” van Nietzsche. Misschien dat je ervan opvrolijkt.

O ja, ik hou meer van afleuken dan van opleuken. Dat wel.

Yvon Jaspers als naam doet me denken aan Jasper Aap. Ken jij Jasper Aap? Uit je hoofd. Niet opzoeken. :)

Speciaal voor jou: :)

• Channah

.

• Channah

.

• johan

Over de KRO heb ik nog een veel leuker verhaal dat ik helaas hier niet kan bewijzen omdat ik nergens op internet er iets over kan vinden. Ik heb het dus uit mijn herinnering.

Rond 1980 schreef een Britse schrijver voor deze omroep een sitcom. Geheel naar Engelse traditie; een hele eer zou je zeggen.

Er werden enige proefafleveringen gemaakt en deze werden aan een publiek vertoond.

Al snel regende het klachten. Allerlei belangenorganisaties en minderheden voelden zich beledigd door de serie en begonnen te protesteren. Wat als Britse import wel mogelijk is om uit te zenden bleek speciaal voor een Nederlands publiek geschreven toch teveel lange tenen te bezeren.

Het is in dit land op eieren lopen.

Over het calvinisme zullen we het nooit eens worden. En Nietzsche? Nee dank je.

Smileys zijn gratis he? :):D

• Marjorie

Dubbel. Sorry.

• Marjorie

axel Schreef:

——————————————————-

> Nu is ook nog haar huis leeggeroofd in Loenen aan

> de Vecht en ze was expres daar naartoe verhuisd

> omdat ze Amsterdam te onveilig vond. B)

Dat gun ik niemand.

Maar ze hebben toch een hond?

(hoe/waarom weet ik dit ..)

• Frederik D

Ook in Engeland kan men enorm zeuren. Zo ook in de VS. Heus. Maar wij kennen Nederland beter.

Er zijn in Nederland inderdaad soms Britse sitcomwriters bezig geweest, dacht ik. Maar het fijne ervan weet ik niet. Maar ik denk wel dat het niet over lange teentjes ging maar dat men het gewoon niet leuk vond.

En nu zitten we opgescheept met die Mirjam Goossens of wat haar naam is. Chiem van Houwelingen is met pensioen?

Waarom lees jij geen Nietzsche? Je wilt niet dat iemand vrolijk op je lange teentjes danst?

• Frederik D

Eigenlijk is elk dier prachtig.

Maar ik houd van oude uitdrukkingen (zeker wanneer uitgesproken op een Polygoon-toon).

• Frederik D

Meneer GR was nogal enigszins tegendraads. En wellicht bedoelden hij en ik toch net iets anders.

Hij wilde met gewone vormmiddelen een toch bijzondere inhoud creëren, denk ik. Hij verweet modernisten dat ze met ongewone vormmiddelen niet verder kwamen dan een banale inhoud.

• axel

johan Schreef:

——————————————————-

> Het is in dit land op eieren lopen.

Dat valt toch wel mee Johan, het probleem in Nederland is dat wij ons teveel en te snel aan kleine groepen mensen storen die klagen, kijk bijvoorbeeld eens naar de Reclame Code Commissie als er 1 of 2 mensen over iets klagen dan trekken ze zich dit al aan en dat is niet democratisch.

Er is geen land ter wereld waar zoveel op tv wordt uitgezonden en ik bedoel letterlijk alles. Doordat wij zo'n enorm veel omroepen hebben wordt alles uitgezonden. Wat de 1 niet durft of doet, doet de ander. Hetzelfde geldt voor het grote aantal kerkgenootschappen en partijen, typisch Hollands eigen denk ik dan maar.