Ik heb meerdere horloges. Een aantal is ingesteld op zomertijd en de rest op wintertijd.
En nu maak ik het laat door aan de buis en het internet gekluisterd te zijn. Twee weken geleden was ik weer thuis van een leuke reis in de VS. Philadelphia, waar ik mij meer dan thuis voel gaat gebukt onder een zware storm.
De muziekzender uit Philly die ik niet alleen daar in de auto beluisterde maar ook vaak hier in Haarlem via iTunes geeft alleen maar muziek; duidelijk een computer die banden afdraaid. Geen presentator, geen weer en verkeersinformatie, geen jingles, geen grappen. Slechts een zooitje Beatles en Pink Floyd platen. Noodradio uit blik. Muziek die normaal ontspannend is klinkt dreigend.
Atlantic City waar we een paar weken geleden in het zonnetje over de boardwalk liepen is nu geheel ontruimd. In NY staat het economische leven stil.
Hoewel mijn lief afgelopen vakantie zei dat ik rijp ben voor emigratie denk ik niet dat ik ooit de stap zal kunnen nemen Haarlem en Kennemerland te verlaten. Neemt niet weg dat mijn hart nu daar ligt, in Philly, waar ik veel leuke mensen heb ontmoet.
Ik blijf nog even wakker en ik hoop dat ik snel mijn goede tijden horloge weer om kan doen.
Wat een nachtelijke ontboezemingen, je zou er toch iets van 3 maanden of 6 maanden kunnen gaan verblijven? Vaak zijn langere huurperiode's nog goedkoper ook. Jullie weten de weg begrijp ik en je kiest dan de beste tijd wat het weer betreft alleen van Amerikaanse papieren en/of belemmeringen heb ik geen kaas gegeten. Je hebt dan het beste van 2 werelden die je dan kan gaan benutten.
Oh ja die vreselijke storm is natuurlijk “terrible” en ik hoop nooit zoiets mee te hoeven maken.
Jij bent geen stadsmens, maar Philadelphia zou je wel voor een dagje kunnen bekoren. Er zijn interessante musea er is veel kunst op straat. Kunstenaar Claes Oldenburg is rijk vertegenwoordigd in de stad. Er zijn de murals; schilderingen op blinde muren. Verder heeft de stad veel oude wijken, een rijke 19e en vroeg 20e eeuwse architectuur en sinds eind jaren 80 is er een bescheiden maar prachtige skyline. Het is er een stuk minder jachtig dan New York.
Maar voor jou is één dag meer dan genoeg.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?