Eigenlijk moet ik iedere dag een eindje wandelen. Maar ik heb er zo'n hekel aan. Waarom ?
Voordat ik op straat sta, ben ik al zoveel energie kwijt dat ik geen puf heb om lang te lopen. Ik heb sinds kort een rollator, daarmee gaat het wel iets beter, maar het kost me alles bij elkaar toch minstens een uur van mijn tijd.
Aankleden, (in de zomer gaat dat natuurlijk wel makkelijker), rollator uitklappen, meenemen in de lift, drie verdiepingen naar beneden, dan een eindje lopen door smalle en ongemakkelijke straatjes voordat ik in een klein parkje kom. Daar loop ik dan een paar rondjes, kijk naar de eendjes, praat even met een paar mensen met honden en dan weer naar huis.
Alles bij elkaar kost het me toch ca. een uur, want ik loop niet snel.
En dat vind ik zo zonde van mijn tijd. In die tijd had ik veel leuker dingen kunnen doen, (o.a. lezen, puzzelen, handwerken, tv. kijken, computeren).
Maar omdat mijn arts heeft gezegd dat het beter voor me is om er iedere dag even uit te gaan, probeer ik het toch, maar echt niet iedere dag.
Zijn er nog meer onder jullie die daarmee worstelen? Of zijn jullie allemaal sportief en houden van wandelen?