Wandelen

• axel

Misschien een idee voor Wolfje om te gaan zwemmen, je hele lichaam is in beweging. Ik doe het 5 keer per week maar de meeste zwembaden hebben geen abonnement en dan kan het best prijzig worden. Bij ons kan je kiezen tussen ondiep (warm) en diep water (minder warm). :)

• Channah

Ik wandel graag en veel. Maar ik ben dan ook pas 65, en mankeer op wat artrose na niets. Toen ik nog werkte (tot oktober vorig jaar) liep ik 4 dagen heen en terug naar mijn werk, 2 x bijna 3 kwartier dus, en ook een half uur in de pauze. En nu loop ik zoveel mogelijk naar allerlei andere dingen. Daarnaast wandel ik iedere 4 weken met een paar vriendinnen, variërend in leeftijd van 58 tot 75 jaar. We lopen dan afstanden tussen de 15 en 20 kilometer, soms iets meer.

Jammer dat het jou niet goed lukt om te lopen en dat je het niet leuk vindt, want het is echt heel erg goed voor een mens.

• Otis

Ook ik hou niet van wandelen Wolfje, en bij mij komt dat door pijnlijke gewrichten die ik heb vanwege een auto-immuunziekte en artrose.

Wel mag ik heel graag fietsen, dat geeft gelukkig geen problemen dus doe ik dat bijna dagelijks. Om toch zo soepel mogelijk te blijven “sleep” ik mezelf 2x in de week naar de sportschool, mede op aanraden van mijn reumatholoog. Ik ben nu 61 en hoop op jouw leeftijd ook nog dagelijks een wandelingetje te kunnen maken. Probeer dus toch maar vol te houden Wolfje, al is het ook om de dag! ;)

• Sfred+

Net verhuist en we hebben zwembad in het park, aleen voor bewoners en water is altijd warm. ;)

• Sietse 45

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Net verhuist en we hebben zwembad in het park,

> aleen voor bewoners en water is altijd warm. ;)

Geweldig zoiets maar kan zelf slecht tegen de warmte.:S

• Otis

Hou nu maar weer op, ben stikjaloers.:D Voor mij geen warme oorden, mijn lichaam reageert daar niet goed op helaas.:(

• PietertjePuk

Wolfje,

Is het misschien mogelijk dat je in huis meer loopt. Of op de galerij van je flat ? (Je hebt het over een lift en dan stel ik mij lange gangen voor ) Vaker opstaan om iets te pakken kan al veel schelen. Dus niet alles onder handbereik. Als je er over na gaat denken kom je waarschijnlijk zelf op meer ideeen. Als je in de flat of op de gangen kan lopen scheelt het in ieder geval een jas.

Uit ervaring weet ik dat met b.v. handwerken, de tijd voorbij vliegt en je zomaar uren stil hebt gezeten.

Ja en dat is zo slecht voor je lichaam. Simpelweg iets te drinken pakken kan dan al veel schelen.

Veel sterkte in elk geval.

P.