Russische oma slaat wolf dood

• Channah

.

• Frederik D

Niet elke wolf gedijt in een roedel. Er zijn lone wolfs. En ook roedels kunnen gevaarlijk zijn. Ik heb geen romantisch beeld van de natuur.

Hoe zo'n jongetje over een omheining kon vallen, is mij ook een raadsel. Werd hij door één van zijn ouders op de omheining gezet en ging er toen wat mis? Maar een dierentuin zou dat risico moeten uitschakelen. Een dierentuin zou moeten weten dat publiek gek kan zijn. Vergelijk die vrouw met die gorilla.

• Frederik D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf_%28dier%29

geeft enige informatie over wolven contra mensen. De cijfers echter ogen mij te exact. Een paar eeuwen geleden werd nog niet alles nauwkeurig vastgelegd.

Zo lang wolf en mens uit elkaars buurt blijven, gaat het tamelijk goed. Maar in ons Nederland is dat onmogelijk.

• Channah

.

• Channah

.

• Frederik D

Vossen gaan wel tussen mensen wonen. En wolven gaan dat ook doen. Tenzij je ze afschrikt. Maar thans zijn we te lief voor de diertjes.

Vorig jaar liep in onze buurt een vos. Onze buurt is half woonwijk en half park. En Reintje Vos was niet erg schuw. Hij zat savonds geregeld op straat rustig te staren.

Die “oma” was wellicht bezig een gat in de omheining te dichten waarvan de wolf dacht: hey, dat is een mooi gat voor mij. Dat beest voelde zich gefrustreerd toen “oma” dat gat dichtte. “Oma” had wellicht een vermoeden dat dat gat door een wolf was gemaakt en had aldus een bijl bij zich.

En wolven hebben de maat van een forse herdershond. Als een wolf kwaad wil, dan heb je een groot probleem.

• Frederik D

Krokodillen kunnen enorme monsters zijn.

In de dierentuin van Berlijn zag ik er een van zeer, zeer dichtbij. Maar gelukkig achter zwaar bepantserd glas. In mijn beleving was dat exemplaar zeker vijf meter lang. En wat een muil. Die krokodil zou in één hap zelfs mij hebben verzwolgen

• axel

In Thailand liep ik over loopplanken over honderden krokodillen, die zaten zo op elkaar gefrommeld dat het gewoon zielig was. Ik zou het nu niet meer durven denk ik er hoeft maar iets fout te gaan of hap daar ga je. Ook doen ze er allerlei kunstjes met die dieren zoals een menselijk hoofd tussen die kaken houden. (td)

• Channah

.

• smurfke

Ik bedoel eigenlijk dat als het een man was geweest van die leeftijd, hij vast geen opa was genoemd.