Sneeuw

• Channah

.

• gerda58

Veel plezier zondag @

Sietse, ik vind het altijd prachtig die reisverhalen + foto's.

Ik kan het me wel voorstellen hoor @Channah, dat je er wilt blijven wonen (je bent tenslotte ook nog niet oud en een conditie opgebouwd, door die trappen) Je woont er heerlijk zo te lezen.

Het is natuurlijk verstandig om voldoende voorraad in huis te hebben. Ik heb vandaag ook mijn weekboodschappen al gedaan. Vooral voor de dieren genoeg op voorraad.

Ik woon ook tussen oud en jong. Maar de jonkies doen voor de ouderen hier van alles, dus zeker als het glad is, helpen ze mee.

En ja, we horen weleens wat, vooral in de zomer, als er veel buiten wordt geleefd. Maar we vinden dat niet erg, het leeft tenminste.

Ik moet er dus vnl uit voor de hond, werk en fysio, nou ja we zien wel, gelukkig woon ik niet alleen, dus als ik een been breek heb ik hulp. In Januari krijg ik een nieuwe knie en ca drie maanden later aan de andere kant ook, dus dan heb ik ook alle hulp nodig.

Mensen geniet lekker van het sneeuwlandschap vrijdag, waarschijnlijk met veel wind, dus sneeuwduinen. Moet prachtig uitzicht zijn Channah vanaf vier hoog!

• Marjorie

Er ligt hier inmiddels zo'n 10 cm, dus ik ben blij dat ik niet meer weg hoef. Radio Noord doet verslag van de problemen op de weg en bij het spoor.

Ligt er bij jou al veel?

Voorzichtig maar dames en heren!

• gerda58

Hier in Flevoland ligt een vingerdik laagje, dus een wit waasje. Niet overal is het blijven liggen, want er werd direct goed gestrooid.

Vroeger viel er toch ook sneeuw, was het OV en wegverkeer dan ook zo ontregeld?

Eerlijk gezegd kijk ik al uit naar Vrijdag, laat het maar lekker sneeuwen hoor.

Verleden jaar moest ik nog patiënten thuis verplegen, soms 10 tot 14 in een dienst. Alles op de fiets, binnenfietspaden worden hier niet gestrooid. Het vervelende was dan de kou eigenlijk, soms liep ik een stukje. Maar met koude handen, ondanks handschoenen, een steunkous aan/uittrekken viel voor zowel mij, als de cliënten niet mee;)

Nu heb ik alleen nog coördinerende taken, dus men hoort mij niet klagen. Op kantoor snort het kacheltje lekker. Vandaag alles in kerstsfeer brengen.

• axel

In Rotterdam ligt er ook een dun laagje, kijk hier maar bij het winkelcentrum Zuidplein:

http://www.teunissen.biz/webcam/grootbeeld.html

Er is nog geen webcam bij het Kralingse Bos want daar is het uiteraard veel mooier nu.

De viskraam op genoemd beeld doet goeie zaken nu met zijn warme vis. :)

• Itheka

Ik dacht dat boven een bepaald aantal verdiepingen een lift verplicht was in nieuwbouw.

Jouw flat is van 1992 en toen gold dat volgens mij ook al. Maar ik zal het wel mis hebben.

Mijn kleinzoon (volgens mij heb je hem bij mij thuis gezien) heeft sins kort ook een appartementje in het centrum van Amsterdam, ook vier hoog en zonder lift, wel ouder dan jouw appartement. Jammer genoeg kan ik niet bij hem op bezoek want ik kan geen trappen meer lopen. Ik moet het nu met foto's doen.

• Marjorie

Rechts woon ik. Het huis is niet te zien vanaf de onverharde weg.

(foto is van vandaag, 6 december)

• Channah

.

• Channah

.

• gerda58

Mensen worden stikchagrijnig van dit weer. Ik ging vanmorgen vroeg naar de markt en stond eerst even bij de flappentapper, staat er achter mij een meneer,die ik niet zo snel opgemerkt had, ik deed een klein pasje achteruit, zegt die meneer: “Zeg kijk eens uit, stom wijf” ? Later ook bij de groentenstal, iemand die een lelijke opmerking maakte. En iedereen maar klagen: wat een weer zeg, rotzooi, blabla,bla. Ik werd ook nat en had het knap fris, maar mijn kleuterbuurjongetje was zo stralend bezig met sneeuwballen maken, ik had er echt vrede mee. Ook mijn hond geniet.