Oude kranten raadplegen.

• axel

Oude en historische kranten zijn te raadplegen bij de Koninklijke Bibliotheek:

http://kranten.kb.nl/search

NB: Over een jaar is ook de NRC gedigitaliseerd.

• Channah

.

• axel

Afgelopen week was er een triest moment voor Rotterdam, de Nieuwe Rotterdamse Courant (ik schrijf het expres voluit) wordt nu in Amsterdam gedrukt. Ooit hadden we hier een 10 tal kranten, nu hebben we niets meer want ook het AD komt al uit Amsterdam. Als ik een keer niets te doen heb ga ik ook eens grasduinen in dat archief. :)

• Channah

.

• axel

Bedankt Channah. (tu) Maar ik denk dat als het andersom had geweest je iedereen moord en brand zou horen schreeuwen en er uitgebreide discussies zouden losbarsten op tv alhoewel: de kranten hebben toch niet veel invloed meer in deze tijd. B)

• johan

Mijn parool: ik lees iedere dag trouw de volkskrant. En zaterdags het parool er bij omdat de volkskrant die dag zo zuur is.

Het AD, daar staat toch helemaal niets in? .

Ik ben dol op kranten en boeken. Daar kan een computerschermpje nooit tegenop.

• axel

Ik lees nu voor 10 weken de papieren Telegraaf en elke dag krijg ik schrik niet de nieuwsbrieven van De Morgen, het AD, De Volkskrant, Het Parool, het Nieuwsblad en de Standaard. Het zijn best uitgebreide nieuwskaterns. Maar als ik geen zin of tijd heb delate ik ze gelijk. :)

• Channah

.

• johan

Het is een hele ouwe en zeker niet door mij verzonnen :)

Trouw is een prettige krant, die lees ik ook af en toe. De digitale krant heeft weer zijn eigen charme, maar smorgens wil ik een echte papieren krant .

• axel

Vroeger hadden wij hier het Rotterdams Parool totdat die verdween en wij toen i.pl.v. die krant het Vrije Volk konden nemen nu we weten allemaal wat daarmee gebeurd is van grootste krant van Nederland tot grootste krant van Rotterdam en toen na een fusie met het Rotterdams Nieuwsblad onder gegaan in de rijke historie van een tiental kranten die wij ooit hier hadden. Ik vraag me af hoe lang we nog papieren kranten zullen houden. :S