Ter geruststelling

• gerda58

Ik twijfelde er al niet aan, maar kijk het filmpje maar:

http://bcove.me/wc4vir9y

Bron: NRC

• gerda58

De moeder van de schutter in Amerika, blijkt van haar huis een burcht te hebben gemaakt. Ze was ervan overtuigd, dat de crisis het einde van de wereld inluidde. Ze ging met Adam naar de schietbaan en had vijf wapens in huis, om huis en haard te kunnen verdedigen, als het zover zou komen.

Adam had het syndroom van Asperger (uit eigen ervaring met mijn kleinzoon, weet ik hoe sommige dingen obsessief kunnen worden in de gedachten van zulke mensen). In feite is het doemdenken, dus ook dat Mayagedoe, voor een aantal mensen een tricker.

De moeder van Adam zou dit moeten hebben geweten, hoe dit aankwam bij haar zoon. Zij is in wezen schuldig aan de moordpartij.

Wat niet wegneemt, dat Adam natuurlijk deze daad verichtte. Waarom hij het juist op die school en de kinderen gemunt had, zal nooit helemaal duidelijk worden. Er kan boosheid aan ten grondslag liggen, maar ook wanhoop en angst. Wilde hij alvast kinderen behoeden voor wat komen ging We zullen het nooit weten.

Blijft wel overeind, dat heel veel mensen momenteel in angst leven, omdat zij het einde van de wereld verwachten. Het zou niet verbazend zijn, als daardoor nog meer akelige dingen zullen plaatsvinden, zoals collectieve zelfmoorden bv.

Praat het die mensen maar eens uit het hoofd. Het is niet alleen grappig, maar vooral ook onrustwekkend.