Kun je doodgaan, door een nachtmerrie?

• gerda58

http://www.buzzfeed.com/doree/can-you-die-from-a-nightmare

Bron: NRC

Ik droom soms ook akelig, maar kan me niet voorstellen, dat ik mijn leven zou kunnen beeindigen als ik slaap. Dan wordt je toch op tijd wakker? Of er moeten drank en drugs in het spel zijn.

Dromen jullie wel eens zo vervelend? Gaat het dan over persoonlijke dingen of over maatschappelijke dingen?

Ik droomde vannacht dat een politieagent mijn, inmiddels overleden poes, wurgde. Was niet echt fijn, ik heb heel hard geschreeuwd en mijn partner maakte me wakker.

• axel

Mijn moeder had vroeger hele zware medicijnen en toen riep ze 's nachts altijd moord en brand, zomers durfde ze al niet de ramen wijd open te zetten want 1 keer is het voorgekomen dat iemand aan de deur kwam bellen om “hulp” te verlenen.

Later is het gelukkig over gegaan toen de medicijnen werd verminderd en later helemaal gestopt.

Ze is wel dood gegaan maar dat was haar leeftijd.

• gerda58

Dat is wel een toeval, ik ben ook aan het minderen met medicatie. Maar dromen doe ik toch gelukkig nog steeds. Moet wel zeggen, dat ik pas twee weken bezig ben. Misschien zal het beter gaan, als het wat langer duurt. Ik slaap wel normaler, als toen ik zware slaapmiddelen gebruikte, daar ben ik sinds een half jaar vanaf. Ik slaap nu gewoon makkelijk in en wordt wel een paar keer wakker, maar slaap weer door. Met die slaapmiddelen droomde ik niet of nauwelijks en eerlijk: ik vind het heerlijk om weer te dromen!

Ik denk dat ik veel van me af droom. Bovendien droom ik weer van vroeger, van mijn ouders met name en dat geeft me een fijn gevoel.

• axel

Ik droomde eens van een tante die al meer dan 40 jaar dood was, heel vreemd en ook over mensen op mijn werk van 40 jaar geleden. Er bestaat ook een dromen startpagina maar daar wordt je al snel in de maling genomen, althans in het verleden.

• Channah

.

• axel

Ik kwam nog een leuke site tegen, hij lijkt wel serieus volgens mij:

http://droominfo.nl/

• Channah

.

• johan

Dromen en ook droomsymboliek zijn persoonlijk en laten zich niet door een algemeen droomboek uitleggen. Een droom over een trein kan iets heel anders betekenen voor iemand die heel af en toe een trein ziet dan voor iemand die in het bestuur van ProRail zit.

• Channah

.