Facebook

• gerda58

Ik had ooit Facebook, maar ik snapte er niks van en vanwege waarschuwingen over misbruik van privacy ben ik toen weer gestopt.

Maar ja, nu werkt mijn schoonzoon in Suriname en stuurt foto's via Facebook. En mijn dochter met haar gezin gaat emigreren naar Canada in het voorjaar. Dus moest ik eraan geloven. Naast Skype wordt Facebook nu wel belangrijker voor mij.

Opvallend is, dat er meer en betere mogelijkheden zijn om de privacy af te schermen. Dat doet me weer goed.

En deze week kon ik mijn zoon volgen, die met de glazenstudentenbus op pad was.

Daarnaast wat vriendinnen, die niet naast de deur wonen en leuke persoonlijke berichtjes plaatsen.

Ik zal nooit een grote vriendenclub op Facebook krijgen, want ik wil iedereen persoonlijk kennen.

Maar het valt me toch wel mee. Ach je moet het functioneel maken voor jezelf.

• johan

Een kleine waarschuwing is op zijn plaats. Het gevaar van privacyschending schijnt hem vooral te zitten in de zogeheten apps. Soms krijg je een uitnodiging voor bijvoorbeeld de verjaardagskalender, meestal uit naam van een Facebookvriend. Die weet echter van niks. Niet mee doen aan Facebook apps, niet teveel privé informatie prijsgeven, dan is Facebook best te doen en heel erg handig in het onderhouden van contacten met mensen die niet in de buurt wonen.

• gerda58

Okay, dank je voor de waarschuwing. Uiteraard ga ik niet bekendmaken dat ik net naar de bank ben geweest of de loterij heb gewonnen of dat ik op vakantie ga.:D Dat met die apps snap ik toch niet, dus daar doe ik niks mee. Liken doe ik alleen, als het me nuttig lijkt.

• johan

Veel plezier op Facebook. Ik bedoel eigenlijk: Dat vind ik leuk :)

• Itheka

Gerda, ik moet bekennen dat ik van dat Facebookgebeuren helemaal niets snap. Mijn kleindochter en haar vriend zijn hier een hele ochtend geweest om het me uit te leggen, toen begreep ik het wel, maar toen ze weg waren was ik alles weer vergeten.

Ik heb (met veel moeite) me uitgeschreven, krijg echter nog steeds allerlei mails van facebook.

Hetzelfde geldt voor Hives en Twitter. Heel enthousiast me aangemeld, maar uiteindelijk snapte ik er niks van. Maar het zal de leeftijd wel wezen (geldt voor alles wat ik niet meer kan:()

• johan

Dat hoeft niet. Het kan ook zijn dat je onderbewust weerzin hebt en het niet wilt weten. Ik heb sinds 1999 internet en ben inmiddels wel handig in dingen. Ook Facebook heeft voor mij geen geheimen. Maar Twitter…

Ik heb een account en ik lees wel af en toe wat mee, maar zelf wat plaatsen; ik heb er geen verstand van. Volgens mij is het zelfbescherming tegen een mogelijke twitterverslaving.

• gerda58

Precies dat heb ik ook, al tijden kan ik twitteren, maar ik snap er nog steeds niks van. Wat Facebook betreft, het is nu functioneel voor mij. Dus niet zomaar wat. Ik kan op FB in contact zijn met de kinderen en verweg wonende vriendinnen. Waarschijnlijk heb ik daarom doorgezet om het te snappen. Johan heeft helemaal gelijk.

• Gonnie

Itheka wij kunnen elkaar wat dat aan gaat elkaar de hand geven ,want bij mij gaat het net zo, ik heb mij bij Facebook in laten schrijven , maar dacht dat dat niet gelukt was en dacht toen laat ook maar, hoeft niet.

Maar sinds dien krijg ik steeds mails van Facebook of ik die en die wel ken en of ik wel vrienden wil worden, ik weet verder ook niet hoe ik in moet loggen, maar eerlijk gezegd heb ik er ook geen behoefte aan , maar weet ook niet hoe ik mij uit moet schrijven.

Verder wens ik jou en alle prikkers hier gezegende feestdagen.:)

• gerda58

Ik geloof dat Alex weet hoe je uit moet schrijven, ik heb me destijds ook laten uitschrijven, vanwege die mailtjes en ik snapte er toch niks van. Misschien wil hij het nogmaals even neerschrijven?

• axel

Ik wist het ook niet meer maar ik vond onderstaande link op “Goeie Vraag”:

http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/sluit-definitief-facebook-pagina.209270