Dierenmishandeling?

• gerda58

Okay misschien maak ik me wel schuldig aan dierenmishandeling….

Het volgende, mijn hond is groot, lief (een vriendelijke lobbes, voor ons en iedereen die we van nabij kennen). Maar voor vreemden is hij echt gevaarlijk. Hij gromt vervaarlijk, blaft keihard en last but not least, hij bijt! Daarom draagt hij buiten een muilkorf. Om te voorkomen dat..

Nu stond er in de woonkamer een grote bench. Omdat hij dan weg kan, als er onbekenden binnenkomen. Bovendien heb ik die bench op aanraden van een hondentrainer aangeschaft, omdat meneer als we weg zijn, piepkleine plasjes deed. Verlatingsangst zei de trainer.

Maar hij ligt er ook gewoon in, als iedereen thuis is en rust wil hebben, maakt niet uit, maar wel ongezellig wel. En die bench stond behoorlijk in de kijker, ook niet gezellig (mooi zijn die kooien niet)

Nu is zijn vriendinnetje overleden en gooien we het over een andere boeg met hem, omdat hij wat triest was. Meer wandelen, langere afstanden, meer aandacht, lekker eten en snoeperijtjes. En, niet meer in de bench, als we stofzuigen of weg gaan.

Net heb ik de bench opgeklapt en in de schuur gezet. Is dat nu dierenmishandeling? Of doe ik hem een plezier? Hij piept als iemand van ons weggaat, maar geen plasjes meer. Ik ben zelf best blij, dat het ding de kamer uit is. Eventueel kan hij, bij vreemd bezoek (wat nooit zo lang duurt) even de tuin in.

Doe ik het wel goed? Of kwel ik hem nu meer?

• Itheka

Gerda, ik ben geen echte hondenkenner, maar volgens mij heb je het hartstikke goed gedaan!

• Channah

.

• gerda58

Dank jullie wel voor de complimenten, ik ga het afwachten. Ik wil niet dat mijn hond ongelukkig is. Ik hoop ook dat het goed is, wat ik gedaan heb, het zal wellicht wennen zijn voor hem.

• Channah

.

• gerda58

Channah, wat lief dat je meedenkt. Maar ik zal je eerlijk zeggen: mijn huis is eigenlijk helemaal ingericht op dieren. Dat houdt in, dat ik twee zeer grote hondenmanden met kinderdekbedjes en daarover fleecedekentjes heb staan. Eén bij de verwarming en één vlakbij de eettafel, alwaar wij vaak vertoeven om te internetten en er ligt een grote legpuzzle. Eten aan die tafel doen we zelden, want anders moet de legpuzzle verkassen. Elk jaar ga ik naar een tweedehands beurs, waar ik van alles voor een habbekrats op de kop tik. Beeldige dekbedjes en lakentjes en bv kruikjes (voor eventuele zieke dieren). Over de banken liggen woondekens en altijd liggen er fleescedekentjes klaar. Ik heb er zo'n 50. Elke week verschonen we alles mbt de haartjes. Daarnaast heb ik op de linoleumvloer, die je lekker schoon kan houden, warme kleedjes. Als er iemand op bezoek komt zijn ze altijd verrast, want het ziet er hier warm en gezellig uit. Vooral omdat ik alles op kleur hou. Gelukkig heb ik een enorme grote woonkamer, dat scheelt wel.

Eigenlijk kan onze hond dus overal een lekker plekje vinden en dat doet hij ook wel. Vanmorgen kwam ik beneden en hij was doldwaas van blijdschap. Dat brengt me dan weer aan het twijfelen. Maar ja, de slaapkamers zijn voor de dieren verboden gebied en daar wil ik me graag aan houden.

• Itheka

Heb je naast boeken en dieren nog anders hobby's Gerda?:):):)

Ik heb trouwens een bericht in mijn vorige bericht veranderd.

Het moet zijn: Ik ben “geen echte” hondenkenner.

• Sietse 45

Dat is ook zo hoor deze is net 12 jaar geworden maar ligt hier vlak naast me,

kan er gerust op uit trekken wel is het verstandig dat ik hem dan in de bijkeuken doe.

Er is anders een grote kans dat hij de hele wereld bij elkander vloekt en dat kan ik op deze manier voorkomen.:D

• gerda58

Ow het is erg he Itheka? Maar ja, ik heb veel hobbies eigenlijk. Buiten mijn dieren, zijn de kinderen en kleinzoon heel belangrijk. En zoals je in het bovenstaande topic kunt lezen ook films. Ik hou van kunst en theater. Maak grote legpuzzels en ik haak graag. Daarnaast ben ik ook nogeens dol op de natuur, planten en ik zwem en fiets graag. Eigenlijk zou een dag voor mij uit meer uren moeten bestaan, want er ontbreekt me nogal eens tijd.

• gerda58

Mijn hond geeft bijna nooit een kik als ik weg ben, behalve als men aan de deur gaat rammelen natuurlijk. Maar ik blijf nooit te lang weg.