Okay misschien maak ik me wel schuldig aan dierenmishandeling….
Het volgende, mijn hond is groot, lief (een vriendelijke lobbes, voor ons en iedereen die we van nabij kennen). Maar voor vreemden is hij echt gevaarlijk. Hij gromt vervaarlijk, blaft keihard en last but not least, hij bijt! Daarom draagt hij buiten een muilkorf. Om te voorkomen dat..
Nu stond er in de woonkamer een grote bench. Omdat hij dan weg kan, als er onbekenden binnenkomen. Bovendien heb ik die bench op aanraden van een hondentrainer aangeschaft, omdat meneer als we weg zijn, piepkleine plasjes deed. Verlatingsangst zei de trainer.
Maar hij ligt er ook gewoon in, als iedereen thuis is en rust wil hebben, maakt niet uit, maar wel ongezellig wel. En die bench stond behoorlijk in de kijker, ook niet gezellig (mooi zijn die kooien niet)
Nu is zijn vriendinnetje overleden en gooien we het over een andere boeg met hem, omdat hij wat triest was. Meer wandelen, langere afstanden, meer aandacht, lekker eten en snoeperijtjes. En, niet meer in de bench, als we stofzuigen of weg gaan.
Net heb ik de bench opgeklapt en in de schuur gezet. Is dat nu dierenmishandeling? Of doe ik hem een plezier? Hij piept als iemand van ons weggaat, maar geen plasjes meer. Ik ben zelf best blij, dat het ding de kamer uit is. Eventueel kan hij, bij vreemd bezoek (wat nooit zo lang duurt) even de tuin in.
Doe ik het wel goed? Of kwel ik hem nu meer?