nieuwe pc?

• Itheka

Weer problemen met mijn pc. Alle e-mails weg en de adressen. Kan geen links meer aanklikken.

Misschien wordt het tijd voor een nieuwe, maar ze zijn zo duur.

• gerda58

Maar zou het dan niet aan de instellingen liggen? En soms kan systeemherstel helpen en loopt alles weer als een zonnetje. Daarvoor hoef je geen nieuwe pc te kopen hoor. En anders zou je Windows opnieuw kunnen installeren, wél eerst een back-up maken.

• Itheka

Ja Gerda, misschien is dat mogelijk. Maar ik heb er niet zoveel verstand van ( hoewel ik al twintig jaar computer) en ik wil niet altijd mijn man lastig vallen. Niet dat hij ooit bezwaren maakt als hij me moet helpen, maar het gebeurt de laatste tijd wel heel vaak.

Ik realiseer me echter ook dat als er een nieuwe pc moet komen ik in het begin ook van mijn man afhankelijk ben. Windows XP waaraan ik gewend ben wil ik in ieder geval houden, maar volgens de leverancier kan dat problemen opleveren.

• Channah

.

• Itheka

Channah, er is al een paar keer iemand geweest om hem helemaal na te kijken, het kost geloof ik iets van zeventig euro per uur.

Nu is het weer in orde, maar ik ben veel mailadressen kwijt. Ik had vorig jaar een back-up gemaakt, maar de adressen die ik daarna had toegevoegd zijn weg.

• Channah

.

• axel

Mijn computer was ook stuk, was niet meer te redden, nu een 2de hands XP gekocht voor € 99,- inclusief alles (installeren, ophalen/brengen) maar ik ben al mijn emailadressen kwijt, nooit een backup gemaakt.

Maar lekker snel nu.

Komt allemaal goed, ik had er gelukkig een paar opgeschreven in het “Grote Computer Boek”.