Curieus

• Scarlett 2de

Minister van Financieën verklaarde onlangs dat de bedrijfsonderdelen van bank-verzekeraar SNS Reaal te veel in elkaar verweven waren om een afsplitsing van de vastgoed tak in een bad bank mogelijk te maken. Nationalisering van het hele concern was de enige mogelijkheid.

Nog pas een jaar geleden was er groot gedoe door de opsplitsing van het toen geldende pensioen contract met Zwitserleven (onderdeel SNS Reaal) voor het beheren van de spaardepos in twee nieuwe contracten bij Zwitserleven, de ene voor de actieve deelnemers en de ander voor de inactieven. Mijn goedvinden voor die opsplitsing aan mijn oud-werkgever heb ik niet gegeven en daarbij vele argumenten gegeven.

De zorgen van toen over SNS Reaal blijken nu bewaarheid ondanks het feit dat onderdeel Zwitserleven zeer positieve cijfers kon laten zien.

Over SNS Reaal beweerde men toen dat in geval van omvallen van SNS Reaal dat het niet zou betekenen dat Zwitserleven ook failliet zou gaan.

En over ons pensioen dat de zorg niet nodig zou zijn omdat de kans dat Zwitserleven failliet zou gaan erg klein is. Mocht dat zo toch zo zijn dan zou eerst gegeken worden of pensioenen naar een ander verzekeraar zou kunnen worden overgebracht. In een uiterst geval zal een korting op pensioen mogelijk zijn.

Maar, nu komt ie: De Nederlandse Bank ziet er overigens streng op toe of er voldoende vermogen binnen een verzekeraar aanwezig is om dat te voorkomen.

• axel

Ik heb ook nog wat tegoed van SNS dochter ASN maar dat zit wel safe geloof ik, zo leuk woord in dit verband. :)Ben benieuwd hoe Klaas Knot zich eruit praat en ook zijn voorganger Nout Wellink. :D

• Scarlett 2de

Die Kees de Kort heeft vast geen goed woord over voor Noud Wellink;)

• Scarlett 2de

Wat een joker is dat zegt Kees de Kort over Noud Wellink in zijn dagelijkse opinie op 16 juni 2011, maar ook al eerder gaf hij ongezouten kritiek op de voormalige president van de DNB

eventjes lachen : http://www.bnr.nl/opinie/kees-de-kort/2011/06/16/16-06-kees-de-kort-wellink-vreest-amerikaanse-kredietbeoordelaar

• axel

Goed commentaar van die Kees de Kort, je moet een fanclub voor hem oprichten. (:D