Bibliotheek

• Itheka

De bieb in Amsterdam exposeert spullen die ze in retourgebrachte boeken hebben gevonden

Van Ansichtkaarten tot liefdesbriefjes en zelfs een onderbroek (wel een schone!)

Ooit zijn er ook staatsloten gevonden waarop de “eerlijke vinder” nog 25 euro heeft gewonnen. (Achteraf had ze er spijt van dat ze de bezitter niet had achterhaald).

En Channah, ik herinner me dat jij ooit eens hebt verteld dat je in een boek een boterham met pindakaas vond.

Itheka

• axel

Vroeger hadden wij de leesmap dat was ook zo smerig, zat ook allerlei viezigheid in vooral kruimels. :(

• Channah

Het was ietsje minder erg, Itheka, het was een plak kaas zonder boterham. :)

Op het filiaal waar ik de eerste 8 jaar van mijn bibliotheektijd werkte vonden we nog wel meer rare dingen. Boekenlegers natuurlijk, inderdaad ansichtkaarten en boordschappenbriefjes, maar ook een keer een briefje van 25 gulden. We zijn er maar van uitgegaan dat het van de laatste lener was: een oudere dame, die dolblij was toen we haar belden en ons meteen op ijsjes trakteerde.

We hebben trouwens ook een keer een kind van een jaar of 4 gevonden toen we gingen sluiten. Zat lief boekjes te kijken in de kleuterhoek. Geen moeder te bekennen. Gelukkig ging de bibliotheek 's avonds weer open zodat er mensen op het filiaal bleven. toen het kind ging janken hebben we er allerlei lekkere dingen in gestopt, en godzijdank meldde moeder zich na een half uur

Er is ook een keer een hond achtergebleven in de bibliotheek, Die had minder geluk, en heeft bijna 3 dagen bij de vader van een van de collega's gelogeerd. Uiteraard hadden we het wel gemeld bij de politie en het asiel etc. De hond bleek te logeren bij de moeder van de eigenaar Tja, die was het even vergeten……:(

• Channah

De boeken in de bibliotheek gaan niet met kruimels en andere viezigheid de kast in, die worden terdege gereinigd, en als dat niet meer lukt afgeschreven.

• Itheka

O, nou dan heb ik dat verkeerd in herinnering (komt de laatste tijd wel vaker voor).

:)

• Channah

.

• Sfred+

In de vaatwasser :D:D:D

• Sfred+

toen het kind ging janken hebben we er allerlei lekkere dingen in gestopt

Was toch geen Katholieke bibliotheek hoop ik?