Goedkope ontbijtjes.

• axel

Hebben jullie gisteren Kassa gezien, ging o.a. over goedkope ontbijtjes en daar kwamen de Hema en Ikea aardig uit te voorschijn. Bij de Hema was het ei te koud en de broodjes vonden ze te klein maar ik hoorde van mensen die daar regelmatig ontbijten dat het wel mee valt. Ja wat wil je voor € 1,- , er komen veel ouderen met rollators e.d. het schijnt een heel sociaal gebeuren te zijn want de mensen komen er ook voor aanspraak. Bij Ikea komen op een zondag wel 2000 mensen ontbijten dus dat zijn enorme aantallen. ;)

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1324970

Kijk vanaf ongeveer 30 minuten.

• CU

Ik koop elke week genoeg afbakbroodjes bij de Lidl, model pistolet, zitten per vier verpakt, voor 39ct. Gewoon goed te houden zonder koeling e.d. Vers brood wordt hier nooit gekocht. We moesten er te vaak van weggooien en in de vrieser nam het teveel plaats in.

Het sociale gebeuren beleven we dan samen met een pot verse koffie, het laatste nieuws op tv en een plak oude kaas tussen het warme broodje.

Het is een goddelijk ontbijt, ook voor een paar centen.

• axel

Ja maar we hebben in Nederland 2,3 miljoen alleenstaanden en laten we wel wezen iedereen is een keer zelf ook een alleenstaande dus dan is het wel een leuk sociaal gebeuren. ;)

• CU

Daar is niets op tegen natuurlijk. Maar we zijn geen ochtendmensen. We zitten om 10 a 1/2 11 pas aan het ontbijt.:)

• axel

Dat is geen ontbijt meer maar bijna een brunch, ik ontbijt zelf al tussen 7 en 8 uur 7 dagen per week dus mij zie je ook niet snel tussen het “oude gepeupel”. (:D

• Marjorie

Ja, gezien. Speciaal om het ontbijt voor 1 euro gedoe.

Nu ben ik geen vroege vogel die ook nog eens niet van ontbijten houdt. En de Ikea is pakweg 20 km hier vandaan. Dan wordt je ontbijtje wel erg duur. Net als CU gebruik ik afbakbrood (ciabatta) met kaas :) Mok zoete thee er bij en het is nog goedkoper ook. Smullen!

• Channah

Nee, niet gezien. Ik kijk bijna geen tv.

Maar ik moet er niet aan denken om bij de HEMA of Ikea te gaan ontbijten. Ikea valt sowieso af vanwege de reiskosten en de reistijd En bij de HEMA ben ik altijd pas later op de dag. Ontbijten doe ik sowieso niet, dus ik spaar helemaal niets uit met dat soort ontbijtjes Sterker nog: ik ben dan duurder uit.,

• axel

Het gaat dus vooral om het sociaal gebeuren voor veel alleenstaanden, oud en jong maar vooral ouderen hoorde ik.

En dat is alleen maar goed te noemen vind ik. Ook bakker Bart werd genoemd en die zit in veel winkelcentra. :P;)

• Otis

axel Schreef:

——————————————————-

> Het gaat dus vooral om het sociaal gebeuren voor

> veel alleenstaanden, oud en jong maar vooral

> ouderen hoorde ik.

> En dat is alleen maar goed te noemen vind ik. Ook

> bakker Bart werd genoemd en die zit in veel

> winkelcentra. :P;)

Heel goed dat zoiets er is, en dan ook nog eens een goed ontbijt. Een mens begint fit en vol energie de nieuwe dag, ontbijt is tenslotte de belangrijkste maaltijd van de dag.(tu)