Oranje

• axel

Nam jij zeker deel aan de degustaties? :S;)

• Scarlett 2de

La mort subite ken ik heel goed: in 1967 heb ik toen ik student was meegewerkt aan de electorale campagne van toenmalige Monsieur VDB ( Vanden Boeynants ) voor de belgische legislativen, en het werd een triomph in Brussel voor Paul Vanden Boeynants als partij leider en met tich voorkeurstemmen in het district Hal Vilvoorde. Hij werd minister president van België.

Onze groep sympathisanten liepen met Paul Vanden Boeynants en zijn vrouw mee met een horde journalisten van zijn campagne hoofdkwartier naar La Mort Subite om zijn overwinning aldaar te vieren met une “galopin”of te wel een liter Gueuze glas. We staan met zijn allen op verschillende kranten uitknipsels, daar ben ik wel trots op en heb die bewaard in mijn foto album…

Als tekst boven de foto waar we met zijn tienen opstaan : “une partie de la nuit dans une brasserie de Bruxelles. Ci-dessous, il trinque avec ses jeunes supporters” of “” M. Vanden Boeynants préside une joyeuse assemblée qui sacrifia allègrement à la gueuze"

• Gonnie

Waarom open jij topics en geef jij reacties daarop, geen enkel sjoege.:S

• Channah

.

• Channah

.

• Channah

.

• axel

Ik was er in 1958 als 14 jarige langere tijd bij familie die er op de Expo 1958 werkte en ik mocht toen overal gratis in, voor cafebezoek was ik toen nog te jong. Naar Brussel gaan leek toendertijd wel een wereldreis. ;)

• Sfred+

Maxima zeker wel.

• Sfred+

:D

• Scarlett 2de

Ja, jaren later is dat wel gebleken. Toen ik militaire dienst zat in 1971 werd er al gesuggereerd dat al het vlees in de legerkantines afkomstig was van VDB. Het was ook publiek geheim dat al die verlichte autowegen te danken zijn aan de palen van VDB…