oplichting ouderen

• ¥ Lotje ­­¥

In Nederland worden jaarlijks zo'n 125.000 pogingen ondernomen om 60-plussers aan de deur op te lichten, wat in een vijfde van de gevallen ook daadwerkelijk lukt. Via de telefoon proberen oplichters dit ook nog eens bij zo'n 250.000 ouderen, bij 1 op de 40 ouderen is de poging succesvol. Slechts 12% doet hiervan aangifte bij de politie.

Oplichters maken steeds vaker deel uit van goed georganiseerde bendes die zich o.a. uitgeven als keurige politieagenten, verkopers, klusjesmannen, meteropnemers – tot zelfs ‘zwangere’ vrouwen die een glaasje water nodig hebben.

ik vind dat best veel . en wie heeft er wel eens mee te maken gehad??

• axel

Gewoon niet open doen. ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Doe ik ook niet meer na een aanvaring met een verkoper . die inderdaad opdringerig was en vreemd zich gedroeg .

Ik moet even lachen maar een hele tijd terug heb ik mijn zwager voor de deur laten staan . ik keek voor het raam toen er gebeld werd . ik zag hem niet staan . ik dacht je staat goed hoor .( wist niet dat hij het was) hij belde weer . . Het regende dus hij ging vast bij de deur staan. Weer zag ik hem niet .Hij weg , mijn gordijnen waren dicht . Ging even nadien de telefoon . waarom wij niet open deden hahaha :D .owwwwww was jij dat zei ik . Toen heb ik het verhaal verteld dat ik niet meer open doet en eerst kijk . .Nu bellen sommige van familie en ook buren als ze komen . En ik doe het ook als we ergens heen gaan .eerst bellen van te voren .