Koninginnetje

• ¥ Lotje ­­¥

Hier heb je ze ook . En ze vliegen ook wel eens in de dikke boom hier achter bij ons dan weer er uit . en nemen een duik dat je denk verrek ze landen ineens . en een hoop gepiep, gefiep of wat het geluid ook wezen mag . Nou hebben wij een vijver , .. en soms denk ik zozo ze willen misschien wel een baantje trekken in de vijver . hahaha:D

nou kan ik er nog wel een verhaal bij verzinnen ………maar vleermuizen heb je overal. niks bijzonders.;)

• Marjorie

Ik woon ook ‘laag’ maar in een oude boerderij. En het barst hier van de vleermuizen :)

Ook een werkbij gesignaleerd. En een ooievaar.

• Channah

.

• axel

Channah Schreef:

——————————————————-

> Het gaat de vleermuizen om veiligheid, beschutting

> en rust.

Dus het zijn net mensen, we hebben dezelfde behoeftes. ;)

• Otis

In onze omgeving geen hoogbouw te vinden, dus dat zegt blijkbaar niets.

• smurfke

Mijn jonge kat van bijna 2 jaar, vergeet in haar enthousiastme steeds, dat kleine beestjes kunnen prikken. Ze loopt nu regelmatig met een dikke onderlip. Geen gezicht. :) Nu maar hopen dat ze dat heel snel weer afleert.

• Channah

.

• Sietse 45

axel Schreef:

——————————————————-

> Channah Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het gaat de vleermuizen om veiligheid,

> beschutting

> > en rust.

>

> Dus het zijn net mensen, we hebben dezelfde

> behoeftes. ;)

Klopt er zijn ook veel mensen die houden van rust en duister,

s' avonds nog met de hond uit zie ik hier heel veel vleermuizen in de boomwallen.

Maar ook uilen alleen je schrikt je soms rot als die over je heen vliegt;)

• smurfke

Een dikke poot is zielig, maar dat gaat over het algemeen met een beetje verzorging wel weer over. Maar een prik in een bekkie vind ik inderdaad eng. Een beetje opletten dus. Alleen wat ze in de tuin van de buren uitvreet, heb ik niet in de hand. Ze heeft zo haar eigen terratoriumpje in de buurt, en dat beperkt zich niet tot alleen haar eigen tuin. Wist je trouwens dat katten buiten graag een soort nestje bouwen van blaadjes en zachte takjes waar ze lekker in het zonnetje kunnen liggen, of als het warm is, half in de schaduw ? Ik heb als ik een tijdje de tuin niet geveegd heb, overal poezennestjes in de tuin. Soms is het ook gewoon een kuiltje in de aarde op een gunstig plekje, of een geplette plant die blijkbaar heel erg lekker ligt en vaak wordt bezocht.

• smurfke

Ik heb een kennis, die altijd een apparaatje op zak heeft om vleermuizen te lokaliseren. Ze heeft al heel wat cursussen gevolgt over vleermuizen, ook in Afrika. Heel leuk, want aan de frequentie van het geluid kan ze op dat apparaatje zien om welke soort het gaat. Ze gaat dan ook vaak s'nachts op pad om kolonies in kaart te brengen. Er zijn veel meer soorten vleermuizen dan je met het blote oog kunt waarnemen. Vleermuizen leven vaak in kleine kolonisch, en daar huizen dan meestal alleen de vrouwtjes en de kleintjes, hoewel dat niet voor elke soort geldt. De mannetjes zijn vaak alleen, en hebben genoeg aan een klein spleetje in een muur van bv een huis. Ik heb wel eens een dode vleermuis gevonden, het lijfje is piepklein, en ze wegen bijna niets. Bijzondere beestjes. Ik ga, als het s.zomers een bepaalt soort weer is, (beetje zwoel, niet te veel wind) tegen “vleermuizentijd” (schemer, nog net niet echt donker) altijd even naar buiten. Dan ga ik buiten in een stoel zitten om vleermuizen te kijken.