Wat een stelletje hypocrieten.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/27/nu-blijkt-dat-horst-tappert-sser-was-zendt-omroep-max-derrick-niet-meer-uit/
Ik vind het hypocriet van omroep Max dat ze de resterende paar afleveringen die ze nog hadden liggen nu niet meer uitzenden. Naar mijn mening is het zwaar overdreven en ik ben het dan ook eens met onderstaande reactie.
JanStemerdink
De Waffen-SS was een paramilitaire organisatie en later ook een volwaardig deel van de Wehrmacht, het leger van nazi-Duitsland. Tappert heeft dus niet gelogen, als hij heeft gezegd dat hij bij de Wehrmacht zat!
De SS werd door de nazi's als een elite-eenheid beschouwd, de Waffen-SS was een veel gewonere eenheid.
Het lijkt me niet zo gek dat een Duitser van die leeftijd in het leger gediend heeft. Alle ophef vind ik overdreven.
Ik denk dat deze man veel Wikipedia kennis bezit en bepaalde sympathie koestert. Deze meneer Stemerdink is een bekende op stormfront. Gaat er nu een lichtje branden?
Het is wel en en onderdeel geworden van de Wehrmacht en dat had puur met logistieke redenen te maken en het had te maken om de wehrmacht diviessies op sterkte te houden maar nooit een volwaardig lid, zi is nooit anders dan een onderdeel van de SS gebleven en zij stonden uitsluiten onder het bevel van Heinrich Himmler en zeer zeker niet onder bevel van de Wehrmacht, die hadden totaal geen zegenschap over de SS stropen. Over het algemeen werden zij zelfs gehaat door hun fanatieke nazi ideologie en hun misdaden door de Wehrmacht.
Er zijn berichten en getuigen verklaringen bekend dat de Wehrmacht soldaten samen met de Russen eerst de SSers uitschakelde voor dat ze weer zelf door gingen vechten. moet eens kijken hoe de SS heeft huisgehouden aan het oostfront. Er werden ook geen SSers gevangen genomen, ze werden bijna in alle gevallen gelijk geëxecuteerd bij gevangenname en denk jij dat dat voor Jan lul was? Denk eens aan Oskar Dirlewanger, meer zeggen is niet nodig. Al wil dat uiteraard niet zeggen dat alle leden van de SS zich schuldig hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden.
De waffen SS is schuldig geacht aan de vele misdaden tijdens het proces van Neurenberg (1945-46). Het multinationale leger van de SS werd schuldig verklaard voor het plegen van vele strafbare feiten en verklaard tot misdadige organisatie.
Conclusie. In mijn ogen terecht dat omroep MAX, helemaal gezien hun doelgroep, de serie van TV heeft gehaald.
Ik heb even verder gekeken en wat blijkt hij zat bij de SS-Division Totenkopf afdelingen. Kijk even hoeveel oorlogsmisdaden aan deze divisies toegeschreven worden. laten we over deze man maar ophouden en omroep MAX . (tu)
Nog even verder gekeken, hij heeft zich ook geheel vrijwillig aangemeld in 1943.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?