Koning Willem 3

• Itheka

http://historiek.net/overige/personen/vorstenhuizen/68-koning-willem-iii-der-nederlanden-1817-1890

Als het waar is wat er in dit artikel staat, nl. dat koning Willem 3 niet de echte vader van Wilhelmina was, wat blijft er dan nog over van ons koningshuis?

Met de moderne technieken moet dat toch te bewijzen zijn?

Volgens dit artikel had Willem 3 meer dan dertig (!) onechte kinderen. De nazaten van één van deze 30 zou dan aanspraak kunnen maken op de troon.

(Ik zit maar wat te fantaseren, het kan wettelijk natuurlijk niet, maar eigenlijk is dat toch wel gek dat wetten die door mensen zijn gemaakt boven de natuurlijk wetten staan).

• Sfred+

Met de moderne technieken moet dat toch te bewijzen zijn

En jij denk dat ze dat publiekelijk gaan onderzoeken? ;)

• ¥ Lotje ¥

http://blauwbloeddna.blogspot.nl/

• Itheka

Nee, dat denk ik niet, ik zat ook maar wat te fantaseren.

• Itheka

Als dit allemaal waar is, Lotje (bedankt voor het artikel) , blijft er van ons koningshuis helemaal niets meer over.

Het feit dat dna onderzoek wordt geweigerd pleit niet voor de familie.

• Sfred+

Ik zal juist voor zijn voor zo een onderzoek. Maar ja, als je weet dat je oma een kindje van de spreekwoordelijke melkboer is hou je wel je mond. ;)

• Itheka

GRONDWET 1917

Artikel 11.

De Kroon gaat bij erfopvolging over op Zijne zonen en verdere mannelijke uit mannen gekomen nakomelingen bij recht van eerstgeboorte, met dien verstande, dat bij vooroverlijden van een rechthebbende diens zonen of verdere mannelijke uit mannen gekomen nakomelingen op gelijke wijze in Zijne plaats treden en de Kroon nooit in eene jongere lijn of een jongeren tak overgaat, zoolang er in de oudere lijn of den ouderen tak zoodanige nakomeling wordt gevonden.

Uit mannen gekomen nakomelingen.

Konden in die tijd ook mannen zwanger worden en kinderen krijgen. Ik maak dat uit die tekst op.

• Sfred+

Dat maak je verkeerd op, het gaat over nazaten uit de mannelijke lijn, niet de nazaten uit de mannen zelf maar dat wist je al…. Hoop ik. ;)

• axel

Zou ons een hoop belastinggeld hebben gescheeld. ;)

• Sfred+

En een hoop gezeik morgen.