Koning Willem 3

• smurfke

Wat zouden we dan nu rijk zijn geweest. ;)

• Frederik D

Lijkt mij een broodje-aapverhaal.

• Frederik D

Binnenkort kan iedereen dat zelf onderzoeken.

Koning Willem III, niet te verwarren met prins Willem III, die ook koning van Engeland was, was blijkbaar potent en zal dus ook wel Emma hebben bezwangerd.

• Sfred+

dat koning Willem 3 niet de echte vader van Wilhelmina was

Dat verhaal is aardig hardnekkig en er wijst ook het en ander naar. Harde bewijzen nee die zijn er niet. Maar ja, heb jij wel een keihart bewijs dat je vader je vader is? Ik niet….

Ik vind dat die kinderen van Willem van Buren wel veel op Ronald Koeman lijken. :D:D:D

http://i35.photobucket.com/albums/d200/erfprinsesamalia/HoeravoorAmalia.jpg

http://www.footballtop.com/sites/default/files/photos/coaches/11_0.jpg

• Frederik D

Ook broodje-aapverhalen kunnen hardnekkig zijn.

• Frederik D

Geruchten over vaderschap

Jhr. Sebastiaan Mattheus Sigismund de Ranitz

Saillant detail is dat Jhr. Sebastiaan Mattheus Sigismund de Ranitz door sommigen beschouwd wordt als de biologische vader van koningin Wilhelmina. Meer dan tien jaar na haar geboorte ontstonden er hardnekkige geruchten dat koning Willem III niet haar vader was. Koning Willem III was bijna 62 en Emma 20 jaar bij hun huwelijk. Volgens historicus J.G. Kikkert zou koning Willem III ook onvruchtbaar zijn geweest, doordat hij door zijn losbandige seksleven syfilis had opgelopen.

Volgens de geruchten heeft men in de konings directe omgeving gezocht naar een geschikte kandidaat voor het verwekken van een kind bij Emma. De keus zou op de ordonnansofficier van koning Willem III, kapitein De Ranitz, gevallen zijn.

Het gerucht dat Wilhelmina van De Ranitz afstamde, zou volgens de historicus Cees Fasseur, voor zover bekend, voor het eerst op schrift zijn gesteld door de Amsterdammer Louis M. Hermans.

Hermans bracht het weekblad De Roode Duivel uit, tussen 1 augustus 1892 en 13 december 1897. Hij bracht het gerucht in de vorm van een versje met als titel: ‘Wie is papa?’. De Ranitz heette daarin ‘Raspie’. Hermans suggereerde in meerdere publicaties dat Emma en De Ranitz een verhouding hadden en dat er meer kinderen waren, die volgens hem naar het buitenland waren gebracht.

Van Wilhelmina is bekend dat zij toondoof was. Dit kan erfelijk zijn. In de families van Emma en Willem III is niemand bekend die aan toondoofheid leed. De Ranitz had daar wèl last van. Ook maakte hij net als Wilhelmina aquarellen. In Bad Arolsen bevinden zich twaalf aquarellen van De Ranitz, in het bezit van de vorstelijke familie van het voormalige vorstendom Waldeck-Pyrmont.

Uit onderzoek van historicus C. Fasseur kwam naar voren, dat toen De Ranitz voor het eerst Wilhelmina als baby zag, hij aan zijn vrouw schreef: “Het is een kind met een neus als ieder ander.” Volgens kamerheer mr. Reinier ridder Pauw van Wieldrecht (1893-1939) werd De Ranitz door de jonge Wilhelmina “ten zeerste gehaat”. Hij zou haar die haat “tienvoudig” teruggegeven hebben. Volgens de Duitse gezant in Den Haag, Friedrich graaf von Pourtalès, koesterde De Ranitz, in ieder geval in 1900, een grote wrok tegen koningin Wilhelmina omdat zij hem niet had aangesteld als haar particulier secretaris.

————————–

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sebastiaan_Mattheus_Sigismund_de_Ranitz_%281846-1916%29

• Sfred+

Maar ja, heb jij wel een keihart bewijs dat je vader je vader is? Ik niet….

Nu ga jij natuurlijk vertellen dat jij en je vader een DNA test hebben uitgevoerd. ;)

• Sfred+

Heb jij wel een keihart bewijs dat je vader je vader is? Ik niet…. :P

• axel

Toen had je nog geen DNA tests maar ja tegenwoordig wel en niemand laat het doen.;)

• Sfred+

Toen had je nog geen DNA tests maar ja tegenwoordig wel en niemand laat het doen

Dus heb je geen keihard bewijs.