Waarschuwing

• Itheka

Onderstaande waarschuwing kreeg ik vanmorgen.

Eerst dacht ik dat het om een grap ging, maar het is al meerderen overkomen.

Beste mensen

Wees vooral op uw hoede!!

Dit is bittere ernst voor iedereen in Nederland , het begint ook in Belgié - - - -

Momenteel worden in Nederland pakketjes bezorgd bij mensen die ze niet

besteld hebben. De vaak platte pakketjes (games) worden ‘gewoon’ door de

postbode in de brievenbus gestopt, je kunt ze dus niet weigeren. Op het

pakje staat wel jouw adres, maar met een andere naam (van een niet bestaand

persoon). Later op de dag belt er iemand bij je aan die zegt dat hij/zij het

pakketje komt ophalen. Deze persoon geeft als reden dat het pakketje door

een vriend(in) is besteld, maar dat deze vriend(in) het huisnummer niet goed

heeft doorgegeven.

GEEF HET PAKKETJE NIET MEE!!!

Geef je het pakketje wel mee, dan ontvang JIJ na enige tijd een

betalingsherinnering van de afzender, jij bent dan blijkbaar aansprakelijk

voor de kosten… Vertel de afhaler dat je eerst contact opneemt met de

afzender van het pakketje. De afhaler zal zonder morren vertrekken. Trap er

dus niet in, ook al komt de afhaler geloofwaardig en overtuigend over… Ook

de politie waarschuwt geen onbestelde pakketjes af te geven aan vreemden!

Neem dus contact op met de afzender van het pakketje om het te retourneren

en meld dit dan bij de politie op telefoonnummer: 0900 8844.

Blijf op je hoede en geef geen onbestelde pakjes mee aan vreemden, dan is

het snel afgelopen met deze laffe manier van frauderen!

STUUR DIT BERICHT zoveel mogelijk DOOR ! ! !

• Gonnie

Itheka, bedankt voor deze waarschuwing, in mijn onnozelheid zou ik, als mij dat zou gebeuren inderdaad dat pakketje afgeven.

Doet mij denken aan jaren geleden toen ik nog in Amsterdam woonde dat midden in de nacht een groot honden gevecht gaande was tussen 2 grote honden en de eigenaar van één van de honden begon te schreeuwen van oh mijn hond mensen bel de dieren ambulance en aangezien ik waarschijnlijk de enige was die daar gehoor aan gaf, heb ij toen gebeld en de toestand uitgelegd, vroegen zij wel naar mijn adres en telefoon nummer. en zo stom dat ik was gaf het aan hun, en ik kreeg later de rekening.

Ik heb dat natuurlijk niet betaald en gaf ik die rekening door aan de eigenaresse van die hond, die niet van plan was te betalen zei ze.

Ik werd toen steeds benaderd door die dierambulance, tot dat ik ook woedend werd en hen duidelijk gemaakt dat zij persoonlijk naar die eigenaresse van die hond moest gaan, ik geloof dat ik toen het adres hebt gegeven.

• Otis

Zo kreeg ik ook eens iets aangeboden met een vreemde naam maar wel mijn adres. Gelijk tegen de bezorger gezegd dat het niet voor mij bestemd was, hij bood gelijk aan om het weer mee terug te nemen. Ook prima lijkt me.

• axel

Daarom ben ik ook altijd zo huiverig om een pakketje voor de buren aan te nemen, tekenen doe ik in ieder geval nooit.

• Gonnie

Maar wat als het door de brievenbus wordt gegooid, en je bent niet thuis.?

Dan vind ik het een goede waarschuwing om het niet af te geven op die smoes, van verkeerd bezorgd.

• Otis

Niet afgeven maar de afzender inseinen, en het pakje rerour.

• Sietse 45

Ik plaats altijd een kruisje.;)

• axel

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Ik plaats altijd een kruisje.;)

Alles wat je plaatst is al teveel, ik had eens ruzie met een buurman erover want hij bleek niks besteld te hebben. ;)

• smurfke

Dit doet mij meer denken aan een hoaxbericht. Bangmakerij dus. ;)

• smurfke

Ik heb het bericht even opgezocht.

https://www.facebook.com/dehoaxwijzer?filter=2

Het bericht van het onbestelde pakketje staat er ook tussen, op 17 april gemeld.