Fyra

  • ¥ Lotje ¥

    “Staat verliest half miljard Fyra”

    Update: zaterdag 1 jun 2013, 13:05

    De problemen met de Fyra hebben de Staat al zeker een half miljard euro gekost. Dat zegt vervoerseconoom Bert van Wee van de TU Delft.

    Van Wee zegt dat de Staat verlies lijdt door de te vroege aanleg in 2009 van de hogesnelheidslijn. De lijn kostte 7,2 miljard euro.“Die lijn is, met de kennis van nu, te vroeg opgeleverd. Hij is de afgelopen jaren veel minder gebruikt dan verwacht”, zegt Van Wee.

    De econoom zegt dat de Staat rente misloopt.“Als je een nieuwe auto eerst twee jaar ongebruikt langs de weg laat staan, verlies je rente op het spaargeld dat is gebruikt voor de aanschaf.”

    Bron: nos

    Ja . het ga zo maar door . Eerst moesten die treinen komen , nu zijn ze er . en dat dit weer . En wie zal dat betalen zoete lieve Gerritje……….Ze hadden beter dat geld ergens anders aan kunnen besteden . Treinen rijden er genoeg. of je nou een kwartier later ergens bent ………. wat maak dat uit?In dit land kan je niet veel als wervel wind te laten rijden . Is het te klein voor. Zodra ze op gang zijn moeten ze weer stoppen dus…waarom dat gezever met toen die tijd met meer treinen . Ze doen het er maar mee wat ze hebben hoor.

  • Sfred+

    En wie zal dat betalen

    Ik niet………………….. X(

  • axel

    Het is hier tegenwoordig raak met al die treinen, op Rotterdam CS heb je tegenwoordig de keus uit 3 treinen: Hi Speed, Fyra en de gewone trein. Ik stapte dus een paar weken terug in de Fyra omdat die klaar stond, conducteur vertelde me dat ik € 10,- toeslag moest betalen in de trein (in de automaat € 2,30). Ik vertelde de conducteur dat de toiletten allemaal op slot zaten toen hoefde ik als compensatie geen toeslag te betalen maar het gekke is dat de goede man niet eens ging controleren.

    In 20 minuten was ik op Schiphol, en kort erna op A'dam CS. Wel lekker snel maar je kan vantevoren al nagaan dat het een grote flop wordt omdat bijna niemand meekan om de simpele reden dat hij alleen stopt in Rotterdam en Schiphol, vanaf Schiphol liep hij vol met toeristen (ja het was Pinksteren). Hij start in Roosendaal en dan via Breda.

  • ¥ Lotje ¥

    ja ik moest een tijdje terug naar Amsterdam . meestal pak ik dan de trein via Rotterdam .Breda , Rotterdam maar ik kijk altijd op de pc . hoe laat enzo en waar ze stoppen . zag ik staan als je over Breda ga dat je extra moest betalen . Er ging mij een licht op . Van deze kant gaat alles bijna over Den Bosch overal naar toe . Nou kan je in die treinen bijna niet zitten zovol en die trein die van Breda vertrek richting Rotterdam zit geen kip meer in . De mensen willen niet nog eens toeslag betalen op hun treinkaartje .

  • ¥ Lotje ¥

    Heb eens gekeken .

    http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

    nou staat er mooi bij de kaart verkoop . : koop hier u Fyra kaartje . Anders stond er altijd : koop hier u kaartje . Stel je koop gewoon een kaartje . Dan moet je/of je krijg boete in de trein en je moet bij betalen .? En hoe gaat dat als je 40% voordeelkaart heb . ? Wordt er dat dan gelijk bij gerekend als de fyra daar rijdt??

    Er komt er zo op neer dat de mensen de Fyra niet willen . Gezien hier in het zuiden . Gaan er veel over DEN BOSCH . Was eerst niet……

  • axel

    Volgens mij is dit Fyra gebeuren oorspronkelijk bedoeld voor de treinreizigers van Brussel naar Amsterdam v.v.

    Je betaalt de gewone Fyra toeslag met of zonder kortingskaart. ;)

  • ¥ Lotje ¥

    Je heb het gedonder al . DE NS STOPT MET FYRA

    hup bij het oud ijzer ., die treinen

  • Scarlett 2de

    En de opbrengst daarvan als goedmaker voor de NS reizigers die de dupe werden van het debakel.

    Die hele hoge snelheidslijn waar de staat miljarden in heeft gestopt als infrastructurele werken is nu ook naar de knoppen(td). Daar kan je de NS niet de schuld voor geven maar onze politici die dat besloten hebben : een snelheidslijn door het kleine Nederland en door het groene hart voor een half uur tijdswinst naar Brussel !!!

  • ¥ Lotje ¥

    ja voor de extra betalingen die je moest betalen als je daar mee ging . Owow treinen zouden er komen . , een hoop gedonder geweest . Nu zijn ze er en weg er mee. geld kan je net zo goed in de plee flikkeren .

  • Sfred+

    Goedmakertje? De prijzen met 5% verhogen dit wanbeleid moet wel betaald worden, wat denk jij nu wel, goegmakertje? Het moet toch niet gekker worden potverdorie…..:X