Fyra

  • ¥ Lotje ¥

    :)

    terug naar de boemeltrein

    IElke meirgend veur de zessen

    Ziet ge zál veur ’t buskot stoan

    Om den bus toch nie te messen

    Om nor ’t stoase mee te goan

    De jul die weirkt op ’t minestere

    De jef die weirkt er op de post

    Woar dat hij brieven moet sortere

    Wa doed’anders veur de kost

    Boemeltrein, boemeltrein

    Om noar brussel mee te rijn

    Hij es altijd vol, hij es altijd t’ hiet

    Ou hem plekt on ou lijf van’t zwiet

    Ze koarten of ze zijn on’t sloupen

    In Louken stapt ‘ter ienen uit

    ’t es just nog tijd om ies te goupen

    den bek wijd open gelek ne puit

    ze pakken ammel ulder frakken

    ze stappen uit in de midi

    een zieë van hoeden en van klakken

    ze zijn in’t stad van de chichi

    en in de winter as het regent

    domptét in ‘t compartement

    ’t sjofaasj die brandt gelek gezegend

    ze goupen en ze zen kontent

    en in de zommer thuisgekommen

    zitten zúlder in den hof

    me de gazet tussen de blommen

    weg zijn de zurgen en het stof

    bron;

    http://www.paulvangeert.nl/website_liedjes/boemeltrein.html

    en dit is grappig treinen in beeld

    http://treininbeeld.jouwweb.nl/e-treinstellen

  • ¥ Lotje ­­¥

    NS wist vooraf van Fyra-problemen

    Update: donderdag 15 aug 2013, 16:00

    De NS wist bij het begin van de dienstregeling met de Fyra V250 al dat er van alles mis mee was. NS-medewerkers hebben bij herhaling gewaarschuwd dat het beter was om te wachten, zeggen betrokkenen tegen de NOS.

    Uit documenten blijkt dat er op de 71 testdagen van alles misging. Zo raakte een accu oververhit en raakte er een stuk dak van een Fyra los. Ook zaten er schroeven en platen los.

    Echt onveilige situaties hebben er zich volgens betrokkenen niet voorgedaan, maar dat had er vooral mee te maken dat de treinen vaak stilstonden:“Een trein die stilstaat is een veilige.”

    bron NOS

  • Frederik D

    Men kocht voor een hoop geld een hoop ellende.

    Vroeger hadden we Werkspoor. Daar bouwden we zelf in ons eigen Nederland onze eigen treinen. Helpt elkaar, koopt Nederlandsche waar. Maar helaas, we brachten onze eigen industrie om zeep. Waar een smal land zeer mal in is. Ook Fokker ging naar de Filistijnen. En onze eigen scheepvaartindustrie.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkspoor

  • Sfred+

    Lees even je prive berichten.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ik haal dit even naar boven

    De NS gaat weer met de Fyra rijden om te voorkomen dat de treinen gaan roesten of onderdelen vast komen te zitten. De eerste van de negen Fyra's rijdt vannacht, zonder passagiers, van Watergraafsmeer naar Maarssen en terug. Elke week is een Fyra aan de beurt. Eén kan niet meedoen, omdat hij te kapot is.

    Volgens de NS mogen de treinen rijden, in afwachting van de juridische afhandeling met bouwer AnsaldoBreda. De NS benadrukt dat de treinstellen niet commercieel gebruikt zullen worden.

    De NS zou zestien treinen afnemen van AnsaldoBreda, maar ziet daarvan af na alle technische problemen.

    Men blijf met die treinen bezig . En tis ook zo hier in het zuiden rijden de mensen gewoon over ,'s-Hertogenbosch , Utrecht naar Amsterdam . En druk in die treinen . Gewoon om dat je toeslag moet betalen . als je over Breda Rotterdam etc gaat.waar die Fyra rijdt Wij vragen tenslotte niet om die treinen . maar je zou wel kunnen betalen extra .En ja ik doe het zelf ook . Over Utrecht .

  • Sietse 45

    Stap toch op de fiets is veel gezonder en het is immers maar een klein stukje.

  • ¥ Lotje ­­¥

    owwwwwwwww jij zegt het ik vind van het zuiden naar Amsterdam geen klein eindje hoor Als je het moet fietsen .Denk ook niet dat jij van Friesland naar het zuiden fietst.

  • Sietse 45

    ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

    ——————————————————-

    > owwwwwwwww jij zegt het ik vind van het zuiden

    > naar Amsterdam geen klein eindje hoor Als je het

    > moet fietsen .Denk ook niet dat jij van Friesland

    > naar het zuiden fietst.

    Ik fiets zo hier vandaan over de afsluitdijk naar Amsterdam.

    Weet je wel waar Friesland ligt trouwens.

  • ¥ Lotje ­­¥

    jij weet zo te zien niet waar het zuiden ligt . om even naar Amsterdam te fietsen .en ja ik weet dat grapjas weet zelfs jou te wonen