Kabinet niet schuldig aan lastenverzwaring ouderen.

• axel

Lees ook de reacties op deze verklaring van Asscher:

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2013/1/Asscher-geen-schuld-kabinet-lastenverzwaring-ouderen-1160328W/?cmpid=NLC%7celsevier_dagelijks%7c2013-01-30%7cAsscher:_geen_schuld_kabinet_lastenverzwaring_ouderen&pagenr=6#comments

• Sfred+

Als de ouderen het nu maar eens onthouden, want het is wel een grote groep van die oideren die blind al jaren achter de PVdA aanhobbelen. Ze krijgen waar ze op gestemd hebben, nu worden zij hopelijk een keertje goed wakker, de volgende verkiezingen zullen het uitwijzen.

• axel

Vreemd dat je niemand over het “plukken” hoort, ik bedoel dat ze dus van 2 kanten “geplukt” worden: 1. door de meeste pensioenfondsen en 2. door de belastingen. :D

• Sfred+

Nee nee ik hen het nu over het stemgedrag van de ouderen die nu zo klagen over de PvdA, niet gaan afdwalen. Ze hebben gezaaid en ze zijn nu aan het oogsten van de PvdA akkers, nivelleren is een feest. ;)

• Gonnie

Zou het ook kunnen zijn dat P v/d A in de loop van de jaren een andere koers is gaan varen Sfred,? Ik vond al een tijd lang dat die partij steeds rechtser werd. Maar wie ben ik, ik ben nooit zo fanatiek geweest in het politieke gebeuren.

Uiteindelijk hebben de regeerders maling aan ons klootjes volk, het is enkel maar ijdelheid van hun eigen ego.

• Sfred+

Zou het ook kunnen zijn dat P v/d A in de loop van de jaren een andere koers is gaan varen Sfred,?

Inderdaad, en de mensen van de oudere generatie bleven maar blindelings op de PvdA stemmen, dan kan je dit een keer verwachten.

• axel

De SP heeft veel mensen afgesnoept van de PvdA, kijk bijvoorbeeld naar Marcel van Dam die zei op de SP te gaan stemmen. Volgens mij is het beter voor senioren het komend jaar op de 50+ partij te gaan stemmen, er wordt wat lacherig over zo'n partij gedaan maar in feite zijn zij de enige op dit moment die het “plukken” van de senioren zoveel mogelijk tegen kunnen gaan in de toekomst.

Schandalig dat de ouderen gebruikt worden om de tekorten op de begroting aan te kunnen vullen. B)

• Sfred+

We hebben het gezien bij de laatste verkeizingen. Wie zaait zal oogsten, boontje komt om zijn loontje zal je bijna zeggen als het niet zo treurig was. CDA, VVD en de PvdA hebben er een tering zooitje van gemaakt, zij zijn de partijen die decennialang met de scepter hebben gezwaaid, wordt tijd voor de omwenteling, voor een Hollandse lente met alles erop en eraan. ;)

• Sfred+

Nog vergeten, de mensen tussen de 60 en de 70 hebben hieraan zelf meegeholpen wat de vergrijzing in de zorg betreft met zijn tekorten, het verkwanselen van de gas gelden, om maar wat te noemen.

Regeren is vooruitzien, toen zij rond de 30 waren was het probleem van de vergrijzing allang beken, het is nu wel een beetje huilen tegen beter weten in, zij hebben er ook geen hol aan gedaan, na mij de zondvloed en de jongerengeneraties mogen het oplossen. Dat mag ook wel eens gezegd worden, al zullen de 60/70 jarige dit met verve ontkennen, want stel je voor dat zij zelf ook verantwoordelijk worden gehouden waar zij nu zelf last van hebben, dat kan niet.

Het is de schuld van de politiek en zij vergeten dat zij de politiek van de afgelopen 40 jaar zelf in het zadel hebben geholpen en gehouden.

Daarnaast mag ook best gezegd worden dat de 60/70 jarige jarig de rijkste generatie in het land zijn gemiddeld, en dat de aankomende generaties deze rijkdommen niet meer zullen halen. Hun stemgedrag van de afgelopen 40 jaar en daarop voortvloeiende politiek financiële beslissingen, denk aan het laten oplopen van de staatsschuld, waar in de jaren 80/90 al hard ingrepen moest worden, gaan nu jongere generaties voor bloeden die er niets mee van doen hadden.