het wordt steeds gekker

• ¥ Lotje ­­¥

Hakbijlvechten nieuwe sport

Hakbijl vechten is de nieuwste sport in Nederland. Ook wel tomahawk genoemd. Veel mensen zullen hun wenkbrauwen fronsen: waar gaat dat naartoe met ons land? Vechten met een hakbijl. Van 24 tot 26 juli gaan in Utrecht cursussen van start in het tomahawk vechten. Je oefent dan wel met een botte, aluminium bijl maar toch kan de nieuwe sport op flink wat kritiek rekenen. De sport is met name in de VS erg populair omdat de Navy Seals het doen, vertelt instructeur Frans Stroeven. Ook in Nederland zijn vechtsporten met gevaarlijke wapens niet nieuw. “Het tomahawk vechten is een vorm van eskrima: een verzamelnaam van de Filipijnse krijgskunsten. Er zijn geen officiële regels of een sportbond die zich hier tegenaan bemoeit.” Trekt deze vechtsport geen foute jongens aan? Frans Stroeven weet haast wel zeker dat dit gebeurt. ‘Maar die worden er meteen uitgegooid.’

bron raarmaarwaar

ik vind het niet kunnen(td)

• axel

Vechtsporten trekken altijd de foute mensen aan, kijk maar elke week wordt er wel een doodgeschoten.

• Sfred+

We vechten zelfs op de olympische spelen met steekwapens, kan dat wel? ;)

• ¥ Lotje ­­¥

ik hou niet van die sporten . Zag op t.v ook weer dat stieren gedoe . brr…(td) door de straten gaan.

• smurfke

Sporten met wapens zijn er genoeg. Speerwerpen, boogschieten, jagen, messen, stokken, zwaarden, degens, knuisten. Noem maar op. Maar een bijlgevecht is nieuw voor me . Klinkt nogal bloederig. X(

Bijltjesdag :

tsak….. splatsss …….fluts. :D