Steeds meer ongelukken met fietsers, vooral 60+.

• axel

Zijn 60 plussers een prooi voor de racefietsers of is het andersom? Laat de racefietsers gewoon toe op de rijbaan en het is volgens mij een stuk veiliger, kijk maar in Belgie.

http://nos.nl/tekst/529859-steeds-meer-ongelukken-met-fietsers.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%28NOS+Teletekst%29

• smurfke

Misschien zijn de fietspaden gewoon te smal. Als je ziet wat er allemaal overheen gaat. Er wordt op (hard) gelopen, bij gebrek aan een wandelpad, de hond op uitgelaten, geskeelerd, ge -nordenwalkt of weet ik veel hoe dat heet, geracet op fietsen, ge brommerd, kinderen leren er fietsen, zo'n beetje alles wat niet op de autoweg mag, zie je terug op het fietspad. En o, ja, er wordt ook nog normaal op gefietst. De auto krijgt alle ruimte, ook bv wat parkeren betreft, maar dat is weer wat anders. De rest mag het zelf uitzoeken op dat overbevolkte fietspad. Niet zo gek dat er ongelukken gebeuren, juist in de fietsende leeftijdsgroep die net iets minder snel is met reageren.

• Sfred+

De auto krijgt alle ruimte, ook bv wat parkeren betreft

Hoeveel belasting betaal je voor een fiets?

• Douce.

De activiteiten die jij opnoemt, vind ik niet zo passen in een stadscentrum.

Iets verder lopen en/of fietsen en er zijn in de meeste streken genoeg paden waar het beter uitkomt.

Ik vind de genoemde zaken levensgevaarlijk op trottoirs en fietspaden waar iemand is om ergens naartoe te gaan.

Sommige scootmobielers kunnen er ook wat van, 't lijken wel opgevoerde brommers. Je moet echt opzij springen, want er zijn erbij die dwars door je heen denken te kunnen.

Afijn, een fietspad is om te fietsen en een voetpad om te lopen en volgens mij niet om te recreëren en/of te sporten.

Douce

• smurfke

Wilde jij beweren dat een fietser en een wandelaar, (dat is zo'n beetje iedereen dus) geen belasting betaald ?

• smurfke

Niet in het centrum nee. Maar net daarbuiten, bulken de fietspaden uit hun jasje. Omdat er vaak niets anders is in de buurt

• Sfred+

Afijn, een fietspad is om te fietsen en volgens mij niet om te recreëren en/of te sporten.

Laat Frederik dit maar niet horen :D:D:D

Een fietspad is wel zeker om te recreëren. Net als de (snel)wegen dat zijn voor motorrijders. Alleen moet er snelheidslimieten komen voor fietsers, laten we zeggen 25 kilometer per uur. Lijkt dat je wat?

• Douce.

Dat betwijfel ik, d.w.z. hier niet.

Het kan anders, men moet niet willen dwingen waar iets gewoon bewezen is niet te kunnen.

Maar ja, mensen willen alles wat niet veilig is en dan ook nog dat de Gemeente de veiligheid garandeert…vreemd, heel vreemd.

Douce

• Douce.

Nee, dat lijkt me niets. En wat Frederik daarmee heeft te maken is mij ook een raadsel. Ik ben niet zo van de mensen die een prikker op willen voeren om een punt te maken.

Verder vind ik gewoon dat mensen aan elkaar kunnen denken en een ander niet, omwille van hun hobby of sport, te barsten moeten rijden.

Douce

• Sfred+

voor een auto betaal je wegenbelasting, voor een fiets ook?