Steeds minder buffers in Nederland.

• axel

Elk gezin zou een buffer moeten hebben van € 3550,- voor onverwachte zaken zoals een kapotte tv e.d. maar steeds meer gezinnen kunnen dat niet meer opbrengen door tegenvallende inkomsten:

http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2012/11/veertig_procent_van_de_huishoudens_heeft_te_weinig_buffer.aspx

• Sietse 45

Is nog weinig.

• axel

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Is nog weinig.

Voor de een is het veel voor de ander weinig. :D

• Sietse 45

Dit is toch een zakcentje :D

• axel

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Dit is toch een zakcentje :D

Voor Friese boeren wel. Maar zoals ik al eerder schreef:

Voor de een is het veel voor de ander weinig.

Maar ja dat is het leven zeg ik dan maar. :D

• Gonnie

Mensen met een minimum salaris zullen nooit een buffer kunnen hebben, want wat zij maandelijks krijgen dat is net om de maand door te komen, en dat met pijn.

• axel

Spreek je uit ervaring? Kijk het ligt ook aan je vaste lasten en dat is naturlijk ook voor iedereen anders. ;)

• Gonnie

Nee maar het is makkelijk te begrijpen als je weet wat zo het minimum inkomen is, en dat er mensen zijn die daar van moeten leven.

Dat weet iedereen toch.?

• Scarlett 2de

Mijn vader (geboren 1909) had geen minimum salaris maar heeft wel als industrieel tekenaar zijn leven lang gewerkt in een bedrijf dat slecht uitbetaalde. Hij moest overwerken om een buffer te kunnen hebben wanneer er kleren moesten worden gekocht. Wat hij maandelijks verdiende was onvoldoende om de maand door te komen. De huurlasten waren veels te hoog in het Brusselse, vooral indien men een beetje op stand hoorde te wonen. En van moederskant was men het in de familie anders gewend. In feite leefden wij kinderen in armoede, geen sporten niets daarvan ook geen geld om een woordenboek aan te schaffen.

• Boris

En aan de andere kant…

http://nos.nl/artikel/532230-meer-miljonairs-in-nederland.html