Explosief in tas Capelle a/d IJssel

Update: zondag 25 aug 2013, 16:05

De Explosieven Opruimingsdienst heeft in Capelle aan den IJssel een explosief gevonden in een achtergelaten tas. Die stond achter een geparkeerde auto en werd ontdekt tijdens de ondervraging van een man die zich verdacht gedroeg bij metrostation Capelsebrug.

De politie vermoedt dat het explosief was bedoeld voor een plofkraak. In de buurt van het metrostation staat een geldautomaat. Het explosief is elders tot ontploffing gebracht.

Agenten vonden de tas nadat ze waren getipt dat bij de metro iemand liep met een kniptang. Tijdens het onderzoek werd de tas gevonden. De man is aangehouden.

bron NOS

******************************************************************************************************************

Ik moet gelijk even denken aan een paar weken terug . Toen was ik in Middelburg met kennissen . groep van 7 personen . heerlijk winkelen .Wat doet er op er was ook braderie etc. Wij stonden even stil en ons oog viel op een bankje daar een tas op stond . ik zie de tas nog voor me een zwarte .bol . Alsof er heel veel inzat .Ik zei nog zal die tas even bij die winkel binnen brengen , een tas mis je zo. Doe maar niet zei een van mijn kennissen . Hij zit misschien wel vol met poepluiers . We maakte over en weer grapjes.Duur wel lang zei ik weer voordat iemand zijn of haar tas mis. Toen kwam er een man die pakte die tas en kwam naar ons toe . Hij zei:: ja ik kan die mevrouw zal zo wel terugkomen voor haar tas. oke zeiden wij en we liepen door. Nog even omkijkend en wat verbaasd ons die man was nergens meer te herkennen …Volgens ons zei hij maar wat en is met de tas er van door .

Nou zie ik hier een stukje staan van de NOS . maar zoiets had ook nog in Middelburg gekund . in het stukje staat dat die man zich vreemd gedroeg . bij ons kwam het anders over een gemoedelijke man die , die vrouw kon.

Ik wil er mee zeggen nu ik dit lees , je zou bang zijn om iets te pakken . jou goede bedoeling kan slecht aflopen .