Rare hobby

• Itheka

Omdat het af en toe nodig is om een grondige opruimbeurt te houden, ben ik daar gisteren maar eens aan begonnen.

In de keuken onder een stoel staat altijd een grote plastic bak waar ik spullen in bewaar waarvan ik het zonde vind om ze weg te gooien. De verpakkingen bijvoorbeeld van salades en ijs, tegenwoordig zijn de mango's en de avocado's ook zo mooi verpakt. Maar ik vraag me af wat ik er eigenlijk mee moet. Vroeger gebruikte ik die dozen nog wel eens om restjes in te vriezen, maar sinds ik daarvoor bij Blokker mooie dozen heb gekocht, gebruik ik ze daar niet eer voor.

Toch vind ik het zonde om dat mooie spul allemaal in de container te gooien.

Ook bewaar ik altijd de gekleurde lintjes enz. waarmee tegenwoordig de cadeautjes worden versierd.

Zo zijn er nog veel meer spullen, waarmee mijn huis vol staat.

Ben ik alleen zo'n rare, of zijn er nog meer mensen met zo'n afwijking?

Ik ben vandaag van plan om alles op te ruimen.

Tenminste…….

• ¥ Lotje ­­¥

ik ben ook zo,n rare:D ik doe b.v Als je een papje koopt zitten die kleine papjes in een doorschijnend bekertje van plastich . of een zwart . die bewaar ik ook van slaatjes wel eens als je even gemakkelijk wilt doen . die gebruik ik gewoon bij verjaardagen waar nootjes of chips in kan . Men heeft er wel eens iets van gezegd . ik zei: ik doe aan recycle . ik gebruik ze was ze soms ook af . en is het bekrast of het ga dan niet meer doe ik ze weg . hier kan je en moet je plastic scheiden. Als ik terug kijkt op vroeger had je een kleine vuilnis bak . zo,n ijzeren . die heb ik nog staan planten in buiten . Dan vraag ik me af hoe kom je toch aan dat vuil allemaal . Maar alles is tegenwoordig verpakt . Dus wij hebben hier nu: een container voor papier. eentje voor GFT , eentje voor restafval en plastic zakken voor het plastic .

De lintjes heb ik ook en is gemakkelijk heb ik pas nog een lintje gebruikt die ik bewaarde . ik ben ook zo nog . hoe zuinig kan je leven . Maar was vroeger denk ik en zit er gewoon in. Dat ik inpakpapier bewaar als het nog heel is . ik heb al in geen jaren inpakpapier gekocht .:)

ik was in het verleden ook wel eens van hup weg er mee wat moet je er mee . maar ooit heb ik een orgel weggedaan omdat die zo in de pad stond en nadien had ik spijt als haren op mijn hoofd . en ik heb best nog een bos haar ;):D dus veel spijt er van

• smurfke

Ja hoor, en ik bewaar het niet alleen, ik gebruik het ook . Mooie glazen flessen, waar een vriendin iets mee kan. Voor een ander bewaar ik verpakkingsmateriaal, want die heeft een webwinkel. Er is iemand die lipjes van blikjes spaart om er een maliënkolder van te maken. Plastic bakjes en bekers gebruik ik zelf voor mijn andere hobby, keramiek maken en als verfbakjes en om kwasten in te spoelen en resten glazuur in te bewaren. In plantenpotjes gaan weer nieuwe stekkies uit de tuin. Lintjes, strikjes, kapotte kettingen, mooie knopen, stickers en andere frutsels zijn leuk om er weer een cadeautje mee op te fleuren. Mooie doosjes, karton en ander mooi papier worden weer prachtige schilderijen. Kinderen, maar ook volwassenen kunnen hier altijd de hobbykast induiken om te knutselen met van alles. O, en ik spaar ook nog plastic zakken, restjes wol, en ik ben vast nog iets vergeten. Hoe vaak ik niet hoor van, heb jij toevallig nog ………..een dit of een dat ? Vast wel, kijk maar in de hobby kast. Maar doosjes en bekers moeten wel mooi , zonder letters, en vaatwasbestendig zijn, ander gooi ik ze bij het oud plastic. Ik heb dus ook moeite om dingen weg te gooien. :D

• Channah

.

• axel

Ik liep afgelopen zondag bij toeval over een rommelmarkt alhier wat je daar allemaal niet ziet, zoals bijvoorbeeld oude beschuitbussen, soepkommen, lepels, vorken die een ander mens zou weggooien zie je daar nog liggen. Het enige wat ik bewaar is oude veters want er slijt er altijd maar 1. ;)

• Itheka

Ik lees dat ik niet de enige ben. Er is nog veel meer wat ik bewaar, ik ben een poppenhuisfan en alles wat ik maar denk te kunnen gebruiken om miniaturen te maken ligt in de kast. Kralen, knopen, mooie lapjes, karton enz.enz. We zijn kleinbehuisd, dus de kasten puilen uit.

Glazen potten gaan naar een vriendin die bijen houdt. De oude kranten gaan naar de buurman, voor de kerk.

Toch is de vuilniszak steeds vol.

Ik heb een keer een blauwe manie gehad, mooie blauwe flessen, potten enz.liggen nog in de kelder, ook in het groen.

Toch moet alles een keer weg, ik denk aan mijn kinderen die de troep moeten opruimen als wij dood zijn.

Ik weet, het kan nog lang duren, mijn ouders zijn beiden dik in de negentig geworden, maar dat zegt natuurlijk niets.

• Frederik D

Die plastic bakjes, mits niet lek en niet te hoog, zijn mooi spul voor (amateur)kunstschilders om hun verf in te mengen.

Ik spaar ook veel maar ik gooi ook veel weg. Ik ben dol op kistjes en doosjes en kleine blikjes.

• Frederik D

Er is iemand die lipjes van blikjes spaart om er een maliënkolder van te maken.

————–

Schitterend.

• Frederik D

Je moet als je sokken koopt, dezelfde sokken kopen. Als van het ene paar er één stuk is en van het andere paar ook, dan kun je van de beide nietkapotte sokken een nieuw paar vormen.

Ik raap postelastieken op. Handige elastieken.

• axel

Ik ben nog niet van plan te gaan maar ik ben nu al telkens iets aan het opruimen, je weet het maar nooit. Als het grofvuil in de straat komt leg ik er soms wat bij dan ben ik dat alvast kwijt. Dat is wel leuk, voor het grof vuil moet je bellen en dat wordt dan op afspraak gratis thuis opgehaald en terwijl het er ligt gooit de hele buurt er telkens iets bij.