Kennedy

• Frederik D

Op 22 november is het vijftig jaar geleden dat Kennedy werd vermoord.

Onlangs zond een commerciële zender de film JFK van Oliver Stone uit. Ik heb die film niet gezien. Een film duurt mij te lang. Maar hebben jullie die film gezien? En was hij het aankijken waard?

http://nl.wikipedia.org/wiki/JFK_%28film%29

Overigens neemt die film het niet nauw met de historische waarheid. Zie:bijvoorbeeld:

http://mcadams.posc.mu.edu/jfkmovie.htm

Maar is het erg als een zogeheten historische film meer fictie dan feit bevat? Of moet je dan als regisseur zeggen dat je een loopje neemt met de historische waarheid?

Sommigen hier zijn van na 1963. Maar sommigen van vóór 1963. Mijn vraag aan de laatsten: hoe hebben jullie die dinsdagavond 22 november 1963 beleefd?

• axel

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Sommigen hier zijn van na 1963. Maar sommigen van

> vóór 1963. Mijn vraag aan de laatsten: hoe

> hebben jullie die dinsdagavond 22 november 1963

> beleefd?

Zoiets vergeet je je leven natuurlijk niet, ik zat boven op mijn kamer huiswerk te maken van de ULO en had zoals altijd de radio zachtjes aan op Veronica of Radio Luxemburg en hoorde het verschrikkelijke nieuws en rende gelijk naar beneden om het tegen mijn familie te vertellen die natuurlijk vreselijk schrokken. Iedereen was in diepe shok, van de toen aanwezige familie van 4 mensen leeft er nu nog 1.

Ik neem aan dat er rond de 22ste november het een en ander gaat komen op tv in bijv. programma's als Een Vandaag.

• Gonnie

Dat vergeet ik nooit, als een schok en ja ik heb gehuild, ik woonde toen nog op kamer en was de was aan het op hangen op een rekje aan een deur, toen mijn hospita ontdaan naar mij toe kwam om dat mij te vertellen, zij had een TV en hebben wij samen naar dat gebeuren bekeken.

Ik had verwachtingen van die man , dat dank zij hem de wereld beter zou worden.

• ¥ Lotje ­­¥

vergeet je niet . De beelden geregeld op t.v . Zwart/wit beelden . En iedere keer laten zien waar ze vandaan schoten .

• Channah

.

• Itheka

Ik weet niet meer waar ik was toen ik het hoorde. Maar ik zie wel in gedachten nog die auto rijden en Jackie die zich over haar man boog.

• Scarlett 2de

Het was de dag dat mijn Nederlandse grootvader in de vroege morgen overleed na een lang ziekbed, een trieste dag in de familie en bijzonder pijnlijk voor mijn moeder omdat ik op 22 november 1944 het leven zag. Hals over kop zijn we naar Nederland afgereisd. En toen kwam het nieuws van de aanslag over de radio, herinner me dat het in de avond was en dat de schemerlampen aanstonden. Het bracht een grote schrok teweeg. Gelijk hebben we de TV aangezet en alle fauteuils daarnaartoe gesleept. Met zijn allen hebben we nog een lange tijd naar de beelden zitten kijken en luisteren naar de commentaren. Het bracht tot afleiding, maar deze 22 november 1963 herinner ik me telkens ieder jaar opnieuw.

• Frederik D

Van achteren en boven of van voren?

• Frederik D

Je hebt gelijk. Vrijdag.

• ¥ Lotje ­­¥

hier de beelden . zijn wel wat slecht

http://www.youtube.com/watch?v=V-LA0ypFXig&list=TLbR14A0DSsgeb36bV-9OT_9tLCPTnbD9Y