Lekker 1 uurtje extra slapen a.s. zaterdagnacht want om 3 uur wordt het 2 uur.
(tu) -D
Aan de muur in mijn kantoor heb ik een prachtig vierkant kunstwerk in lichtblauw en donkerblauwe olieverftinten met zwart en zilver aan de muur hangen dat door mijn vader is geschilderd : een soort horoscoop dat de vier jaargetijden voorstelt met Napoleons benamingen conform de kalender die hij toen had laten invoeren. In het midden draaien de zwarte wijzers van een klok met Latijnse cijfers om de tijd aan te duiden. Het doek en de klok zijn hermetisch in een wit kader met zilveren rand afgesloten in een glazen omhulsel. Aan de achterkant wat knopjes mocht de stroom uitvallen om de wijzers te draaien, en uiteraard de snoer naar het stopcontact. Een van die kleine draaiknopjes liet los en is mij ontglipt bij het draaien van de wijzers naar de zomertijd instelling, dat gebeurde afgelopen lente. Ik kon het niet meer terugvinden, waarschijnlijk binnen het uurwerk terecht gekomen. Nu voor de wintertijdinstelling is dat niet zo erg want ik plaats de stekker uit het stopcontact voor een uur en ben dan op de juiste wintertijd. Met de zomertijdinstelling is dat vervelender, dan moet ik de klok 11 uur uit het stopcontact hebben!
Zo heb ik een klok van mijn ouders . Toen ze waren overleden heb ik de klok dus. Tot dat de klok een keer stuk was en ik liet hem maken . . Nou komt het . Ik ging de klok ophalen . Kwam thuis en zag dat hij een tikkeltje donkerder was . ik zei tegen mijn man . Dat hadden ze niet moeten doen . Had het dan eerst gevraagd als ze de klok op wilde boenen . Maar goed . Klok weer aan de muur. De klok sloeg om het kwartier . Hoewel ik dat stilgezet had .Maar sloeg niet om het kwartier. Maar thuis probeer je dat weer even . mijn man zei er zou wel een nieuw uurwerk in zitten . oke dacht ik . Tot dat met Kerstmis al de Kerstspullen weer opgehangen werd . En ik altijd aan die klok( klok had een deurtje met een heel klein sluitingkje) een paar kerstballen hing .Dat sluitinkje was er niet en je zag ook geen gaatje waar het gezeten zou hebben . Toen zag ik pas dat het de klok niet was van mijn ouders . ik zei verrek het is gewoon een andere klok . Verders precies het zelfde . Ben nog terug geweest maar hun konden het niet meer achterhalen . om het te zien in pc . Ben nadien ook nooit meer in die winkel geweest.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?