Je woonomgeving

• Scarlett 2de

>:D<:D>:D<

• ¥ Lotje ­­¥

je snapt het niet .

• Gonnie

Neem Sietse dat niet kwalijk Lotje, dat gebeurd vaker bij Sietse is mij opgevallen.;)

Sietse is best wel een goeierd hoor, maar zijn meningen veranderen wel vaak.

• dick

Je had anders helemaal gelijk gisteren ergens anders , Op Sc.

• Sietse 45

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> je snapt het niet .

Snap je het zelf wel wat je daar hebt geplaatst,

dat vraag ik me af ?

Je legt dat nu even haar fijn uit?

• ¥ Lotje ­­¥

nog een keer voor je

Gepost door: Sietse 45 (—.132.10.251, 62.69.166.9)

Datum: 18 november 2013 17:20

Afbreken die woningen en nieuwe voor in de plaats,

dat gebeurd ook al op veel plaatsen.

*************************************************************************************

Dat bedoel ik niet . Lees< je woon en er is in jaren rondom waar jij woont van alles bijgekomen plus en het is ontzettend druk en lawaai van van alles . Door dat er van alles rondom je woning is bijgekomen. Je kan dan natuurlijk gaan verhuizen . . Maar je blijft er wonen .Dan is de vraag

Wat kan de GGD voor informatie geven? Stel dat een hele wijk naar zo,n informatie gaan . Zou dan de GGD zeggen ga allemaal maar verhuizen??Hoe kunnen ze dat dan oplossen?

• Douce.

Gewoon afwachten wat de GGD zegt, de voor- en nadelen afwegen en dan zelf kiezen.

Dat kan niemand anders voor je doen. Het hele leven bestaat uit keuzes maken, soms komt dat niet goed uit, maar geen keuzes maken, betekent dat er voor je gekozen wordt, dat is minder.

Aan een omgeving kan men niets doen (neem b.v. hier de Botlek/Rijnmond) dan alle maatregelen die binnen een leefgemeenschap mogelijk zijn, je kunt hooguit zelf bepalen tot hoever je gaat.

Aan gezondheid (geestelijk zowel als lichamelijk) kun je zelf veel bijdragen.

De omgeving waarin je woont, kun je niet veranderen, dat is de evolutie van de tijd waarin je leeft. Je bent echter (iedereen denk ik) altijd geneigd alleen de voor jou leuke dingen te aanvaarden en de schaduwzijden niet. Maar als de zon schijnt, is er ook schaduw. Daaraan ontkom je niet:)

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

:)

Ja en soms verwijt ik het me zelf nu . Want……. dan had je/ik maar moeten protesteren als je ziet dat er wat gedaan werd in je straat . . Ik ga denk eens naar de gemeente klagen . en vragen voor een richtings verkeer in de straat bij ons . . …

• Douce.

Goede isolatie wil ook wel eens helpen.

Via mijn Woningstichting zijn enige jaren geleden de dubbele ramen vervangen door betere. En ook bij alle kamers en de keuken, ook bij de kleinere ramen en bovenlichten.

Mijn woning (appartement) is omgeven door glas. Ik kan je verzekeren dat het lawaai een stuk minder is (ik zit niet ver van de Metro af) en dat stank en kou ook vrij aardig buiten blijft. A.h.w. er, als er ramen of buitendeur openstaat, er altijd iets naar binnen komt.

Gelukkig heb ik een goed “innerlijk mechanisme” ontwikkeld, om datgene wat ik niet wil horen en niet wil zien (aan lichtovermaat bijvoorbeeld) buiten mijn belevingssfeer te houden.

Ik ben nog altijd blij met mijn wooncomfort, al is er altijd wel iets hinderlijks, maar de volmaakte toestand moet nog worden uitgevonden toch:)

Douce

• Gonnie

Het zal je niet geholpen hebben te protesteren, want tegen de overheid kan je niet op, je zal altijd verliezen.

Van heel dicht bij weet ik dat van de gene die een rechtszaak is begonnen toen hij ontdekte dat tegen over zijn huis werd gebouwd, terwijl bij de koop hem verzekerd was dat het uitzicht zo zal blijven zo als het was. Hij heeft van de rechter gelijk gekregen, maar niettemin die bouw ging door, en het vrije uitzicht is verdwenen.