Seks leeftijd moet omlaag

• Scarlett 2de

Zo maar iets wat ik in de krant las over Groot-Brittannië : de leeftijd waarop tieners legaal naar bed kunnen gaan met elkaar of met volwassenenmoet worden verlaagd van 16 naar 15 jaar. Het argument daarvoor is dat ze nu daarvoor in Groot-Brittannië moeilijk bij huisartsen of bij hulpdiensten terecht kunnen komen.

Ik heb er zo mijn twijfels over, maar ja ik ook was maar een laatbloeier op dat gebied toen ik tiener was en weet toch wel dat je op die leeftijd ontzettend verliefd kan zijn.

Tussen 1275 tot 1875 (stelt het artikel) was in Groot-Brittannië de leeftijd waarop de liefde mocht worden bedreven 12 jaar, in 1875 werd dat verhoogd naar 13 en pas in 1885 werd de grens van 16 jaar vastgelegd.

Mijn eerste echte ervaring was pas veel later, wellicht is dat bepaald door de omgeving waarin ik ben opgevoed - een katholiek en conservatief milieu - Maar in de laatste klas van het middelbaar onderwijs ( die ik opnieuw overdeed) kwam ik achterin de klas te zitten naast een jongen die ouderschap had verworven op zijn 17de (en dat op een katholiek school!), het was een aardige jongen waaraan niets mankeerde. Nu achteraf bekeken was het een blamage voor de families en moest hij op veels te vroege leeftijd voor de wet trouwen).

IK ben kinderloos gebleven maar hoe denken opa's en oma's er nu over? vroeg trouwen en kinderen krijgen of laat trouwen en geen kinderen hebben?

• Sietse 45

Wat versta je onder vroeg?

Ik was 26 en mijn vrouw 31 wij kregen 2 dochters.

• dick

:D Moet lachen om de titel.:D Hahahaha.

Ben nu 71, Invalide zeg maar. Moeilijk ter been enz.

Moet ik er nog een papagaai bij kopen zeg. Grin.

Drink al drie jaar niet meer. Dit niet vanwege mijn drankgebruik maar lust het niet meer vanwegen een maagbloedingoperatie.

Idem met koffie, maar sinds een maand of vier drink ik dat weer.

Axel, wasvanmiddag bij de Appie. Is de verpakking veranderd van je biertje?

http://i803.photobucket.com/albums/yy312/dick2009_2009/bth_blikje_bier2-2.

• axel

dick Schreef:

——————————————————-

> Axel, wasvanmiddag bij de Appie. Is de verpakking

> veranderd van je biertje?

Dick ik was vandaag alleen bij de apotheek en trouwens ik drink bijna nooit bier.

:)-D

• dick

Was een foto van een tankauto en de tank in de form van zo,n blikje bier.

Vond het wel grappig. In feite kan je die zelf ook maken. Moet ik gaan plakken enz., En de tank dan veranderen b.v. in de vorm van een wijnfles o.d.

Moet zeggen dat ik er geen zin in heb. Teveel werk dat plakken met die foto,s allemaal, Vroeger deed ik dat wel eens. Maar tijd is bij mij kostbaar.

Krijg je weer te horen je hebt de hele dag niets tge doen.

Andere hobbies nu. Ben nu weer bezig met het opknappen met een stoommachie ,staande, van voor WO11, heb er één gehad vroeger als kind zijnde , Nog van mijn vader geweest, Foetsie, Waar die is weet ik niet meer.

Die ik nu heb is bijna het zelfden Onderdelen niet aan te komen, Moet ik zelf maken met een kleindraaibankje dan.

Gaat al een hoop tijd inzitten. Voormateriaal neem ik uit zekerheid van het allerbeste.

Zelfs om hier aan te komen is al moelijk.

Zijn maar allemaal kleine staafjes enz. Krijg ik meestal voor niets,maar moet contact zoeken met metaaldraaierijen e.d.