Windows XP

• Itheka

Vandaag was er een computerdeskundige bij ons. Van hem hoorde ik dat vanaf 6 (of 8) april 2014 ik niets meer aan mijn computer heb. Per die datum wordt Windows XP niet meer ondersteund en moet ik dus overstappen op Windows 8 of 8-1(?). Snap het niet zo goed, maar omdat mijn computer al oud is moet ik een nieuwe kopen.

Mij werd aangeraden i.p.v. een computer een laptop of nog beter een tablet aan te schaffen.

Nu heb ik even geoefend op het tablet van mijn man, maar kan er niet meer overweg. Dus wat het volgend jaar moet worden, ik weet het niet. Waarschijnlijk zal ik het dan zonder computer, zonder prikpagina's, zonder e-mails, zonder google etc. moeten doen. Gelukkig heb ik nog een halfjaar om af te kicken.

Ik heb sowieso geen zin om over te stappen op Windows 8, heb het bij mijn man gezien, veel te moeilijk. Ik heb geen zin meer om wat nieuws te leren.

Jammer, maar helaas……

Ik ben waarschijnlijk niet de enige.

• Paul

Dat XP niet meer onersteund wordt, betekent niet dat je er niets meer mee kunt doen.

Bij mij draait er nog een computer op Windows 98, is wat trager maar doet nog steeds wat ik wil.

Groetjes,

Paul

• axel

Ik zit met hetzelfde probleem, een nieuw besturingssysteem van Microsoft kost al gauw € 100 tot € 150,- en je weet niet eens of het er op kan worden aangesloten. Toevallig was het onderwerp een paar weken geleden punt van discussie in Vara's Kassa, misschien dat je daar iets aan hebt. Ze adviseren een tablet voor als je alleen maar surft maar ik vind zo'n ding ook niet handig:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/wat-zijn-de-alternatieven-voor-windows-xp/speel/1/

• ¥ Lotje ­­¥

Ik dacht dat je wel nog met je oude pc van alles kan . maar word niet meer ondersteund . zoals Paul zegt .

Een tablet( Mijn man heeft er nog een) ik heb hem al na 2 weken weggeven . vind het niks .

Bij het nieuwe systeem . is het ,dacht ik, dat je anders moet opstarten . Iheka . je kan dat makkelijk.:) is gewoon even een dag of 2 wennen .

• Sietse 45

https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGHP_nlNL421NL421&q=windows+7#hl=nl&q=windows+7&tbm=shop

• Gonnie

Ik heb een laptop Windows 8.Maar mijn kleinzoon heeft het voor mij zo ingesteld dat ik er mee om kan gaan, maar ik geef toe dat ik er niet meer zo in thuis ben zo als bij Windows 7 die ik eerder had.

In ieder geval kan ik wel googelen, bankieren en prikken er mee.

Maar ik begrijp niet waarom de Windows steeds veranderd moeten worden.

Ze brengen ouderen wel in de war daar mee.

• Itheka

Bedankt voor jullie reacties. Voorlopig wacht ik gewoon nog even af.

• Boris

Zoals Paul al zegt, dat XP niet meer wordt ondersteund betekent niet dat je niets meer aan je computer hebt. Die “computerdeskundige” heeft je dus niet goed voorgelicht.

Je pc blijft het gewoon doen zoals nu, het enige verschil is dat je geen updates meer binnenkrijgt. Microsoft beweert dat je pc dan niet meer veilig is, maar met een goede virusscanner en firewall is er niets aan de hand.

Gezien het advies van die deskundige vermoed ik dat hij financiële belangen heeft (was het iemand van een computerbedrijf of winkel?).

Laat je niets wijsmaken en blijf gewoon lekkeren computeren met je XP computer!

• ¥ Lotje ­­¥

Wat moet ik hiermee? volgens mij loop je wat achter

• dick

Heb 6 Laps en twee Desks,

De laatste 19 inch Lap Acer net 4 maanden oud zat Windows 8 in. Heb er toch XP ingezet. Aan gewend.

Een andere Lap zit 7 in. enz.

Volgend jaar zie ik wel weer verder. Zit nu op de Nw. Lap. Moederbord is aangepast op 8.

Kan het weer veranderen. aat

Echter met XP gaat de snelheid teug, Max, 3 Mg en met 8 wordt dat 8 Mg.