Soms vraag ik me wel eens af, waarvoor ben ik verzekerd

• dick

Geef toe,dat mijn verzekering niets aan mij verdiend. Gebruik veel medicijnen en een paarkeer in het ziekenhuis gelegen.

Maar toch moet ikmaandelijks bijna € 80,–betalen die ik cash moet betalen. Vallen niet in het pakket, maar wel nodig.

Tenewoordig kan je practisch ook bijna niets meer aftrekken van de belasting.

Waar mijn vader en moeder keihard voor gewerkt hebben na de oorlog en bepaalde rechten hebben verkregen wordt zo langzamerhand allemaal

teruggedraaid.

• Douce.

Er is ook een andere kant aan deze medaille.

De gezonde mensen die verzekerd zijn, betalen wel stevig mee voor de anderen die een grote aanslag plegen op de Zorgverzekering en vaak nog door eigen schuld bepaalde aandoeningen hebben gekregen (ik noem het allemaal maar niet op, maar is er behoefte aan, doe ik dat graag), niet iedereen natuurlijk.

Daar mag ook wel eens over nagedacht worden, dat die mensen veel moeten ophoesten voor de ander. Dat noemt men in Nederland solidariteit.

Mag ook wel eens van richting veranderen dunkt me.

Douce

• Boris

COPD bijvoorbeeld.

• Gonnie

Niet zo heel lang geleden was het zo wanneer je niet geprofiteerd had van de ziekenfondsverzekering, dan kreeg je no claim geld terug. Dat vond ik natuurlijk wel fijn, maar ik vond het een verkeerd systeem, want de gezonde mens werd beloond en zij die niet zo gezond waren, werden dan op zo'n manier ''gestraft."

• dick

Verkeerd antwoord. Indien je nog niets mankeert dan heb je gewoon nog geluk. Kan morgen zo veranderd zijn. Daar wel ééns over nagedacht?

• axel

(tu)

• Douce.

Jij hebt geluk, zoals je zelf altijd hebt beweerd (wat je allemaal ten nadele van je gezondheid hebt gedaan, dat je nog steeds leeft.

Voor jouw medicatie en zorg, betalen mensen mee in hun verzekering. Kun je dankbaar voor zijn.

Douce

• erik

Klopt. Ik betaal al mijn hele leven premie en heb eigenlijk nooit iets behalve de tandartscontrole (en een heleboel kronen maar die werden dan weer niet vergoed…). Ik betaal 11 maanden per jaar premie voor de rest van het land. Geen enkel probleem mee, ooit zal ik zelf ook aan de beurt zijn voor grotere kosten.

• ¥ Lotje ­­¥

Ik was goed verzekerd . en ben vorig jaar naar het basispakket gegaan . Scheel mij per maand bijna 30 euro . Ik zie wel waar het schip strand hoor .

• Douce.

Ik heb intussen mijn polis ook gewijzigd en naar basis gegaan, scheelt me ca. € 24,- (In m'n eentje…haha).

Had een 50+ verzekering, nou dat is helemaal niet nodig gebleken.

Kan volgend jaar altijd nog switchen.

Douce