Eet dagelijks een appel.

• axel

Indien alle 50-plussers dagelijks een appel zouden eten zou dat bijv. in Engeland 8500 overlijdens of beroertes t.g.v. een hartaanval kunnen worden vermeden:

http://www.express.be/sectors/?action=view&cat=chemicals&item=appel-moet-tot-dagelijks-dieet-van-elke-vijftigplussers-behoren&language=nl&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=

We zullen afwachten, ik eet al jaren dagelijks 2 kleine appelen of 1 grote. ;)

• dick

Zal wel jaarlijkser moeten zijn. Als het dagelijks zou zijn ,bleven er geen Britten over.

Grin hoeveel zou The Queen er wel eten ? Dat oude mens.

En die appeltjes bij jou zullen wel voor je dorst zijn,;)

• Gonnie

Appels is de enige vrucht wat ik dagelijks jaren lang eet.

Ik word onrustig als ik geen appels in huis heb.

Als ik moe bent of niet lekker in mijn maag,dan gegarandeerd dan voel ik mij na het eten van een appel opknappen.

Wel moet het wel mijn lievelingsappels zijn, zo als Granny's of Braeburns.

• axel

Dick je bent weer aardig bij de pinken, bedankt heb het aangepast. (tu)

• axel

Ik koop ze altijd op de markt en daar heb je niet altijd de keus, ik hou echter niet van zure appels.

• Douce.

Appels zijn de enige vruchten waar ik niet van houd. Wel gebruik ik goudrenetten voor eigengemaakte appelmoes en een Granny voor de huzarensalade.

De appelmoes maakt ik zonder suiker, met klokhuis+schil en bijna zonder water. Vries het in bakjes en gebruik het in hoofdzaak om bij tomatensoep te doen of als ik erg pittig eet. Zomaar appelmoes als groente, houd ik ook niet van.

Wel pers ik iedere morgen 2 sinaasappels (de lekkerste perssinaasappels koop je bij Lidl:)) of eet ik een grapefruit. Vind ananas en mango ook heerlijk, koop ik als het in de aanbieding is. Druiven en pruimen eet ik vrijwel nooit, omdat ik dan niet meer van de pot te rukken ben:D En dan 's zomers het rode zomerfruit, ook heerlijk.

Douce

• axel

Ik moet ze van de huisarts en veel fruit mag ik niet zoals bijv. mandarijnen en sinaasappelen omdat er teveel suiker inzit.

• Gonnie

Ook voor mensen met reuma klachten zijn citrusvruchten af te raden.

Zo heb ik het vernomen.

Ik zelf houd niet van sinusappelen. Mandarijntjes vind ik wel lekker.

• Scarlett 2de

Op het erf hebben wij een flinke appelboom, en het was een zeer gunstig appeljaar : dus veel appelen geraapt waarvan we ieder jaar appelmoes maken. Als het appeltijd is (september t/m november) en de appels letterlijk rijp van de boom vallen snijd ik ze in kleine schijfjes en braad die met boter en kaneel in een koekepan; dan zijn ze warm en klaar voor de boterham. Wij hebben ook groene en blauwe druiven, die hebben het ook prima gedaan dit jaar. De kersen die worden altijd uit de boom door de vogels weggepikt. Ook staat er nog een oude perenboom waar ooit de bliksem in is geslagen, deze boom is nagenoeg dood maar levert toch nog voldoende peren om er compote van te maken.

• dick

Citrus vruchten mag ik niet hebben,vanwege bepaalde medicijnen.Voor de rest alles,maar eet weinig fruit.

Mag heus wel meer maar vergeet het altijd.

Heb het deze keer net op mijn lijstje voor morgen gezet,:)o