Uitbotten -sneeuw

• ¥ Lotje ­­¥

Ik zag net in de tuin wat me opviel dat er al iets uit de grond kwam wat in het voorjaar meestal komt van bloemwerk.

En ik las net nu dit

DE BILT (ANP) - Het gaat volgende week misschien sneeuwen in Nederland. De wind draait naar het oosten en noordoosten, waardoor koude lucht naar Nederland blaast.

Bekijk ook…

Warme winter brengt natuur in verwarring

Warmste 6 januari ooit gemeten

Komende week lenteachtige temperaturen

Warmste 3 januari in meer dan 100 jaar

Hooikoortspatiënt kan nu al last krijgen door warm weer

De vorstperiode begint maandag en kan de hele week duren. Dat hebben de weerbureaus MeteoConsult en Weeronline.nl woensdag voorspeld.

Het KNMI is iets voorzichtiger. Volgens de meteorologen wordt het ,,geleidelijk kouder'' met vanaf zondag ,,kans op vorst in de nacht'' en vanaf maandag ,,mogelijk ook (natte sneeuw)''.

De afgelopen dagen was het juist uitzonderlijk warm voor begin januari. Afgelopen maandag werden in De Bilt temperaturen van 14,5 graden gemeten, de een na warmste januaridag ooit.

Bron nos.

Ja het kan natuurlijk nog . dat sneeuwen tis pas januari . Maar ik ben er niet meer aan toe . B) ik kijk al naar het voorjaar op in. pfft krijg je weer sneeuw…..

• erik

Het is wel beter voor de natuur, tijdje flinke vorst. Leuk is anders (al is straks de Winterspelen kijken terwijl het sneeuwt wel wat meer echt dan kijken in T shirt :)) Maar het moet wel snel komen, niet straks als mijn fruit net is uitgelopen, dan heb ik van de zomer geen appels en peren.