lilletje

• Itheka

Wie kent de uitdrukking 'Het lilletje hebben" ? Het komt volgens mij alleen voor in bepaalde streken in Noord-Holland.

Ik weet wel wat er mee wordt bedoeld, maar wie het ook?

• dick

Ik dacht het velletje van gekookte melk.

Maar kan ook o.a. op soep o.d. te maken hebben.

Op afgekoelde producten komt vaak een velletje op.

• Itheka

Nou was het zo: het liep al tegen het middaguur, zeg maar etenstijd, en ik was door mijn vrouw al gemaand op te schieten want zij heeft van die neigingen, als ze niet op tijd wat binnen krijgt dan voelt ze zich naar worden. O ja, dan krijg je ‘het lilletje’ zeiden we vroeger hier in de streek. Wat dat dan ook moge zijn. In ieder geval had ik dus haast vanwege ‘het lilletje’ van mijn vrouw.. Dus was ik

Dit is het enige dat ik op google kon vinden over het lilletje.

Kreeg wel een reactie op faceboek van een aalsmeerder. Hier schijnt het meer bekend te zijn dan in de rest van nederland.

• dick

Grin, dus jijwas z.g het lulletje.

• Itheka

Nee, Dick, het lilletje met een ‘i’ , niet met een ‘u’ !(:P)

• dick

Heb net van die plakkertjes besteld.Voorm,n tens app. Had vrijdag gebeld wat die dingen wel kostte.

Kreeg te horen dat die kosten voor het ziekenfonds zijn totmijn stomme verbazing.

Meestemedicijnen die ik nodig heb moetik zelf betalen.

Elke mand zo,n € 100,00 gemiddeld.Soms vraag ik me wel eens af,waarom ben ik verzekerd,

Toch bij het Zilveren Kruis.Kleine verlaging gehad gezien.

Bordjes zijnook weerveranderd zie ik net.o.a. Smiley.s

• Itheka

Dat valt toch mee dat je die plakkertjes vergoed krijgt? Help het tens apparaat jou tegen de pijn?

Ik heb er ook één, maar gebruik het niet meer. Om de haverklap waren die kabeltjes kapot.

Wat je bedoelt met de smiley's op de bordjes begrijp ik niet helemaal. Wat is daar dan mee?

• dick

De plaats is veranderd.

Ben veel in Aalsmeer geweest vroeger. Ook bij de Vries, Scheepswef.

Ik verkocht afsluiters. Dikkers.

Moet altijd nog lachenom die vader. Woonde op de A=dijk.

Had zo,n geldauto helemaal nagemaakt. Liep toch uit de hand en gepakt.

Meen dat ze te vroeg of te laat op de klus waren.

• Frederik D

Een weeïg, leeg gevoel in de maag dat gepaard gaat met enige duizeligheid? Ik ken het begrip niet.

• ¥ Lotje ­­¥

Men hoort in Zeeuwsch-Vlaanderen lilletje voor lelletje (huig); oorlilletje voor oorlelletje

lilletje kan ook een naam zijn lillie als het pas geboren is lilietje