blunder

• ¥ Lotje ­­¥

Fyra's gaan terug,NS krijgt geld

Update: maandag 17 mrt 2014, 19:40

De NS heeft met AnsaldoBreda en haar moedermaatschappij Finmeccanica een akkoord bereikt over de afwikkeling van het Fyra-drama. De treinen gaan terug naar Italië en AnsaldoBreda betaalt 125 miljoen euro terug aan de NS.

Ondanks die terugbetaling lijdt de NS een verlies van 88 miljoen euro op het hele hogesnelheidstreinproject.

Door het akkoord zijn slepende rechts- zaken over de aansprakelijkheid voor het mislukken van het project van de baan. De NS was niet te spreken over de kwaliteit en inzetbaarheid van de treinen. De Italianen zeiden dat de treinen hier verkeerd werden gebruikt.

bron NOS

B)-

• erik

Met dank aan de staat. Die gaf de opdracht aan de NS: Zoek een goedkope trein.

Zoek een goede, bestaande en betrouwbare trein, dat was een nuttiger opdracht geweest. Dan had de NS de ICE of de Thalys na kunnen bestellen, waren er amper problemen geweest en reden ze al lang. (en mooier zijn ze ook nog :))

• ¥ Lotje ­­¥

ik snap nog steeds niet dat ze zo,n spoor aangelegd hebben . In Breda-prinsenbeek rijd hij achter langs bij de mensen met een flauwe bocht . Als hij er afschiet reed hij zo in de achter tuinen . Niet te geloven . Dan nog , dat er zoveel weg moest . Bomen , bossen en huizen .En waarvoor??? Als je met een andere trein gaat ben je hoogstens een half uurtje later , Nou en . Nederland is al bom vol . Dus ze doen het er maar mee wat ze hebben . Is altijd zo gegaan . En hoge snelheid ga niet in dit kikker landje :) Voor je het weet ben je het station voorbij :D

• erik

Omdat je, zeker als vliegen duurder en duurder gaat worden, aangesloten wilt zijn op het Europese HS netwerk. Wanneer je uit Rome of Munchen naar Amsterdam spoort wil je niet in Enschede ineens een kwartier wachten op de Intercity, dan wil je gewoon doorrijden tot de eindstreep. De keren (3 meen ik) dat ik in de ICE zat reed hij overigens nog langzamer dan een tram, tussen Utrecht en de grens. Treuzeltrein :)