koningsdag

• ¥ Lotje ­­¥

Aangezien 27 april 2014 op een zondag valt, wordt de eerste Koningsdag gevierd op zaterdag 26 april 2014.

Waarom eigenlijk?? Winkels en zo zijn zondags toch ook open . En meer dingen wordt op zondag gedaan????

• erik

Ongetwijfeld omdat gelovigen het niet willen op zondag. Maar officieel zal Willem Alexander dat bepalen, want dan is het geheim en hoeft het niet te worden verklaard.

• ¥ Lotje ­­¥

ja ik dacht het ook al over gelovige . En wil ze niet tegen hun voet aan schoppen . .Maar omdat jij het nu ook schrijf……….. Ik denk meer aan Protestant . Want Katholieke hebben daar minder bezwaar tegen . Maak mij verder niet uit hoor wanneer ze het doen maar vroeg me eigenlijk wat af. En we leven in 2014 . dus dacht ja … misschien nu wel , gezien dan in het geloof.

• Axel

Het geloof speelt nog een te grote rol in onze samenleving, vandaar.

• Sietse 45

Zondags zouden de winkels eigenlijk ook niet open mogen.

Alleen maar de horeca / restaurants en dan de terrasjes,

en ook nog heerlijk rustig aan het water.

• ¥ Lotje ­­¥

Ik ken hier een plaatsje veel Protestanten . En daar ga de winkels niet open zondags . Kom je 5 km verder . daar zijn dan weer meer Katholieken daar dan weer wel . En dan is het zoals Axel zegt . ligt aan het geloof .

En al zouden hier b.v de winkels zondags niet open gaan . of het zo weer terug gedraaid worden in Nederland . Zou ik het ook niet erg vinden . Vroeger waren de winkels ook niet open op zondag . ik zou er mee kunnen leven hoor . ik doe nu ook geen boodschappen hier op zondag . Gewoon omdat je dat gewend bent dat je dat nooit gedaan heeft.

• Nicole

Een dag in de week een rustdag is niet alleen goed voor de gelovige mens maar ook voor de innerlijke, lichamelijke en mentale mens.

Een dag om de batterij weer op te laden na een week doen, doen, doen.

• Sietse 45

Zo is dat, eerst morgens kerkgang en dan middags lekker rustig een terrasje pikken.;)

• ¥ Lotje ­­¥

(tu)

• appie

Beste vriendinnetje van me lieve lotje van me zullen we morgen een lekkere wijntje drinken in etten leur of in breda ?????

Appie