Inbrekerstrucs

• Terry Bell

De vakantietijd komt er aan, wees dus extra bedacht op inbrekerstrucs:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/20-02-2013/papiertje-tussen-de-voordeur-dat-dus-een-inbrekerstruc

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012-06-14/de-brutaalste-trucs-smoezen-van-oplichters-en-overvallers

Groet, TB

• ¥ Lotje ­­¥

ja of takjes tegen een deur zetten als ze dan er nog staan zijn ze niet thuis . Bij een nichtje van mij hebben ze onlangs ingebroken . Hun hebben goede sloten plus alarm. Storen ze ook niet aan , aan een alarm ze doen het vliegensvlug.

Daar zijn ze binnen gekomen met sleutels . Een bos sleutels waren de inbrekers verloren . wel een stuk of 20 aan een bos.

• ¥ Lotje ­­¥

oww nog wat vergeten .

Vroeger had men hier de deur nooit op slot . hoef je nou niet meer te doen men staan zo binnen .

onze hond ( nu allang overleden) had ik afgericht . Er kwam niemand binnen die er niet hoorde :D

Enne .ik doe voor geen mens open . ik kijk voor het raam , zie ik ze niet ga ik naar boven en kijk uit het raam . Heb ooit eens mijn zwager voor de deur laten staan . Hij naar huis had toen geen mobiel bij hem . En belde , waarom ik niet opendeed.:D

Ja ik keek voor het raam zag niemand . ging ik naar boven was hij weer bij de deur gaan staan zag ik hem ook niet . ik riep al . maar dat hoorde hij niet . hahahhaah.. nadien op verjaardag en zo kom het wel eens naar boven . Jij laat je zwager nog wel voor de deur staan :D

• Axel

Vroeger was het hier normaal dat er een touwtje achter de brievenbus hing, als je dan van school kwam kon je zo naar binnen. Ook hadden we een sleutel onder de mat bij de achterdeur, dat alles kan niet meer.

• CU

Slim. Je liet je hond thuis als je met vakantie ging?

• ¥ Lotje ­­¥

nee . het staat er misschien wat ongelukkig . De hond waakte wel . zag je mij zag je de hond . nam de hond wel eens mee s,avonds naar het werk . . . . ;)

• ¥ Lotje ­­¥

Ja dat herken ik ook nog wel . Maar een tante van mij ( woon in een dorp) had dat niet meer maar nu ,…… Ze kan niet meer lopen , ga heel langzaam en met rollator . Heb ze dat touwtje weer door de brievenbus gedaan nu ze 81 is . Ik zei dat moet je niet doen dat kon vroeger wel maar nu niet meer , men is zo binnen . Ja zei ze . Ik ben niet meer zo vlug dan kan de bekende mensen binnen . Dan gaan ze zo denken.Het gevaar zien ze dan niet.

• Axel

In een dorp kent iedereen elkaar toch daar kan je volgens mij gewoon een sleutel afgeven bij een bekende als ze geen buren heeft, maar ja vaak zijn die mensen zo vereenzaamd dat ze met niemand meer willen praten en dan wordt het moeilijk.