Nog maar even wat over het pensioendenken.

• CU

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/22716246/__DFT_Pensioendebat__Ontlast_werkende_jongeren__.html

• Scarlett 2de

Duidelijk is dat ouderen langer aan het arbeidsproces moeten deelnemen en dat jongeren zo snel mogelijk aan een baan moeten komen…In de huidige omstandigheden kan dat niet in EU verband. Maar ook werkgevers en werknemers moeten water bij de wijn schenken, en de immigratie hoort ingeperkt te worden. Conclusie, een rechts kabinet met sociaal gevoel lijkt mij voor de hand.

• Sietse 45

Wat is rechts sociaal:S

• CU

Waarom zouden ouderen langer moeten doorwerken?

Als ik naar mezelf kijk, begon ik als 14 jarige met een 48 urige werkweek en daarbij tot mijn 21ste eerst 4 en daarna 2 avonden naar school.

Is er ergens een grafiek die aangeeft met welke leeftijd men nu een voltijds baan heeft?

• Sietse 45

Er was ook nog geen vrije zaterdag ik was 15 toen ik ging werken bij een ander,

en s´avonds ook nog vaak thuis.

• axel

Ik was 16 toen ik ging werken en heb nog nooit op zaterdag gewerkt, mijn werkgever was een van de eerste die de vrije zaterdag ingevoerd had.

• Sietse 45

Eerst was het zaterdag middag

en daarna vrij snel de hele zaterdag.

Dat werd dan zaterdags naar een ander,

om je zakgeld wat bij te vullen.;)

• axel

Ik verdiende daar 130 gulden bruto per maand en hield er nog 110 netto van over.

• ¥ Lotje ­­¥

Ik heb zaterdags nog in de bakkerij gewerkt . ppppppppftttt . dat zakcentje was toen die tijd . iets van 5 gulden op een ochtend . hahahah tja je was er toen blij mee . Als je nu het zou zeggen voor 5 euro heel de morgen . lachen ze je uit .ik was toen 16 jaar.

Ook deden wij voor schooltijd bonen plukken. was soms om 6 uur in de morgen . . En toch hee, onze kinderen hebben ook in de vakanties wel eens bij een boer gewerkt . ook bonen plukken en aardbeien , prei planten . achter op een tractor zitten en dan de plantjes in het gaatje zetten .

• CU

Mijn eerste weekloon als loodgietersleerling was Fl 17,10 en moest idd ook zaterdags werken, een halve zaterdag dan.

En dan zaterdag 's middags o.a.met de transportfiets met mand een buitenwijk van de bakker lopen/fietsen tot klanten in het Baarnse bos bij de boswachter en de houtvester en de marechausseewoningen naast paleis Soestdijk.

Dan verdiende ik een tientje mee. .